"Most iconic watch in the world since the history of the world" HF verkiezing

Hallo allemaal,

Ik vind de volgende vraag een lastige. Welk horloge is: the most iconic watch in the world since the history of the world. Welk horloge heeft de wereld op zijn kop gezet en heeft een fantastische Heritage en verhaal waar de rest van horlogeland maar slechts van kan dromen. Een aantal horloges schieten mij te binnen die aanspraak kunnen maken op de titel most iconic watch in the world since the history of the world, het zijn o.a. (Hoe kan het ook anders) Omega Speedmaster Professional Moonwatch, Rolex Submariner, Blancpain Fifty Fathoms, Rolex Explorer, Rolex datejust, Breitling Navitimer, Patek Philippe Calatrava, Audemars Piguet Royal Oak, Tag Heuer Monaco, Omega Seamaster, Patek Philippe Nautilus, Seiko SKX, Seiko Turtle, Casio F91w, IWC Portugesier, JLC Reverso, Cartier Tank, Cartier Santos en the list goes on. Welk horloge is volgens jullie the most iconic watch in the world since the history of the world? Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

MvG Ralph

Mijn keuze zou zijn de Omega Speedmaster Professional Moonwatch. Ongeëvenaard verhaal. Rijke historie. Op de maan geweest. Alle testen van NASA doorstaan en ga zo maar door.

49 likes

Jij krijgt vandaag van mij een Like zonder dat ik kijk. :+1:

11 likes

Ik stem voor john harrison zn scheeps chronometer, misschien niet een polshorloge maar wel de klok die de wereldgeschiedenis heeft veranderd.

8 likes

Dat is ook beter voor je bloeddruk denk ik.

4 likes

Heftig! :smile:

2 likes

Mijn stem gaat naar by far het meest geproduceerde en meest gedragen horloge ter wereld.
De Submariner replica.

29 likes

Ja, ik ga ook voor de Sub replica. Iconic to the max

2 likes

Simpelweg, one of these!!

image

18 likes

Absoluut de submariner. Ik denk dat 99% van de horlogeleeks dit voor zich ziet zodra je Rolex zegt.

Vostok? Beste bang for buck

4 likes

Zodra een zin half in het Nederlands & half Engels is haak ik af!

11 likes

Hook I off*

27 likes

Is dit pleonasme expres?

3 likes

Ik mis een poll…
:man_facepalming:

2 likes

Wat mij betreft de blancpain fifty fathoms… Het eerste duikhorloge…

1 like

Denk dat we hier toch een beetje in een bubbel zitten, daarom wat mij betreft de Swatch kids, daar begint het voor bijna iedereen mee.

2 likes

Nee. Hij sluit hier heel expliciet horloges van voor de Big Bang uit. Terecht ook, anders is de keuze te groot.

2 likes

Ik vind de Seiko SKX007 ook een icoon, iedere horlogefanaat heeft er wel een gehad misschien en het is nog steeds een van de beste, betaalbare horloges denk ik.

2 likes

Ik denk dat 99% van de mensen bij Rolex hieraan denkt:

6 likes

Sja. Ruimteverhalen en horloges zijn een beetje a dime a dozen, zeg maar. Als nou zelfs mindere goden als Bulova en Sturmanski het doen…Pffff.

Da’s nou de meest intelligente input die ik ooit gezien heb over het onderwerp iconisch. Hulde. Mooi horologisch verhaal ook.

:rofl:

Kom op man, het is @anon66999254HFDEF, da’s gewoon, eh, z’n manier van doen, de arme schat.

Ik twijfel.

Moet ik gaan voor Breguet’s horloge voor de koningin van Napels? Of Robert Dudley’s cadeau aan Elisabeth I? Die heeft volgens mij nog nooit iemand gezien, dus die valt af.

Guinness book of records heeft het over het eerste polshorloge ooit wanneer ze een Patek uit 1868 noemen die aan een hertogin in Hongarije is gegeven, maar da’s wel aperte onzin. Zie boven. Stelletje rare piepersnijers met hun record-boek.

New York Times noemt de Cartier Tank, al vind ik de Santos interessanter.

Ach. Ik knal 'm er gewoon in:

For shits and giggles. Omdat dit een onzindiscussie is.

6 likes