Bij een Vostok ook niet
Stop een telefoon op een zeer solide telefoonhouder voor op de fiets. Ook handig als je verdwaalt of valt.
Beter nog een goede fietscomputer met navigatie op een stuur houder, Garmin of Wahoo of iets dergelijks. Kun je je rit ook meteen registreren.
Je moet gewoon een Rolex kopen
Mooi, klopt dat ook weer, nu kan dit topic dicht .
Precies, en je hebt natuurlijk vering op een MTB. Plus het lichaam en de ledenmaten zijn een grote shock absorber. Je handschoenen geven demping. En als je kijkt naar de G krachten is ieder mechanisch horloge in verhouding overengineered. Het is mij dus om het even wat ik draag op de MTB. Echter bij lange of meerdaagse ritten gaat gewicht een rol spelen en dan kies ik voor G-Shock of Casio MRW.
Yes
Formex’ schokdempers
Wat minder eten gaat effectiever wezen dan een horloge wel of niet dragen.
Stoppen met dat soort sporten lijkt mij de verstandigste optie.
Beter voor je horloge én voor je gezondheid.
Gaan echt niet zo snel stuk.
Je vergroot het risico op schade aanzienlijk. Of je dat accepteert is geheel aan jou.
Waarom draag je niet een Garmin oid als je gaat sporten? Zijn er voor gemaakt, draag je die automaat lekker op je werk of in het weekend, heb zo verschillende ‘types’ horloges! Leuk voor de variatie ook! Een dresser voor chique gelegenheden, etc. etc.
Waarom zou je een horloge willen dragen tijdens het mbt-en? Lijkt me vooral irritant. En ik zou me meer zorgen maken om een valpartij.
Los van dat je het uurwerk beschadigt, is de kans groter dat je je middenhandsbeentje breekt.