Movado Datron HS360 El Primero Datumwissel en Onderhoud

Aanwinst van de baai, een Movado Datron HS360, Zenith El Primero uurwerk, ongepolijste kast met alle lijnen nog helemaal scherp.
Loopt prima op de timegrapher, chrono werkt, snelverzet datum werkt, echter bij het wisselen om middernacht wisselt hij wel maar komt hij tussen twee data uit!

Vraag 1: Iemand een idee wat het kan zijn?

Vraag 2: Een goed adres voor een service bij een onafhankelijke horlogemaker, ik denk aan W en V maar dichterbij Utrecht zou fijn zijn.

Vraag 3: Wat kost een beurtje?

9 likes

Hij is mooi…

Vraag 1: Geen idee

Vraag 2: Niet dichter bij Utrecht maar mijn ZEP ligt momenteel bij Vedeszenith

Vraag 3: Ik weet niet of je eventueel alleen het datumgebeuren wilt laten repareren maar als dit exemplaar in zijn ~50 jarige bestaan niet geserviced is dan denk ik dat je voor een service aan iets van €700 moet denken…

1 like

Prachtige aanwinst, ben jaloers.
Je zou Nico Rijsman in Culemborg eens kunnen vragen, die weet hier wel raad mee. Heeft wel een redelijke wachttijd.

1 like

Hoi @BG_

Nico Rijsman heeft toevallig afgelopen maand mijn Movado Zenith geserviced. Prijs was fair en duidelijk onder de 700,-!

3 likes

Net mijn 23 jaar oude Glycine airman laten repareren en meteen een beurtje laten doen.
Ik had het zelfde probleem bij mijn datum.
Het is dan wel een ETA uurwerkje maar koste mij €150.
Bij juwelier Brouwer in Purmerend .

1 like

Hi Bas,

Fraaie nieuwe aanwinst. Movado heeft mooie chrono’s gemaakt. Mag wel een ander bandje op :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Precies mijn smaak toch? :grin:

1 like

Is deze al weg voor service? Je zou anders ook Ronald Prins in Cothen kunnen proberen, daar heb ik hele goede ervaringen mee.

Yeps! Ligt even ter analyse bij mijn horlogemaker in Utrecht, amplitude was goed dus even kijken wat het dingetje met de datum is.

1 like

Fantastische chrono trouwens, en ook hele mooie staat.

2 likes