Movado Ermeto, reishorloge en/of zakhorloge

Ja lekkerrrrrrrr hoor! :smile:

Groet,
Werner

1 like

Dit is wel de mooiste die ik ooit voorbij heb zien komen: check bost

10 likes

Dat blad? Moet ik ze bij de Rikketik nog eens aan hun nekvel pakken… Dat krijg ik zo eens per jaar toegestuurd… Als ik het al krijg…

1 like

Ligt hier trouw op tijd op de mat :stuck_out_tongue_winking_eye:, ik betaal wel op tijd altijd :wink:

Tuurlijk, doe ik ook.

1 like

Snel donker en even niks te sleutelen.
Dan maar een collage te maken van een aantal Ermeto’s.

Denk dat ik toch maar een app er voor download. :sweat_smile:

Groet,
Werner

20 likes

:star_struck::star_struck:

1 like

Super mooi :star_struck: wat een prachtige verzameling!!

1 like

Holy Moly! :clap:t3::clap:t3:

1 like

Misschien toch maar eens op de Rikketik gaan staan……. :thinking:

Ter voorbereiding daarvan ben ik aan het kijken of ik een leuke “Ermeto box” kan maken. Leuk voor de “toekomstige” Ermeto bezitter. :wink: Wordt met de laser gesneden, 3 mm dik hout.

Moet het nog wat verder uitwerken hoor, beetje aan het uitzoeken. Kijken welke maat, logo op een andere plek, binnenkant bekleden enz.

Groet,
Werner

16 likes

Dat is een hele toffe toevoeging zeg. Top idee.

1 like

Dank @lassale Harry. :facepunch:

Groet,
Werner

1 like

Via een tip van @basvg heb ik deze Baby Ermeto aan kunnen schaffen. Het was nog wel een dingetje, want op de foto’s zag ik dat er één of andere “laag” over de kast zat.

(door de lichtval zie je het nu niet zo goed, maar wacht maar op de volgende foto’s)

Wat het was, geen idee en de verkoper ook niet. Mijn grootste angst was dat het emaille beschadigd was en dat ze de boel dichtgesmeerd hadden.

Na een beetje onderhandelen toch besloten om de Ermoto een mooie reis te laten maken vanuit Frankrijk naar Nederland.

Als er een “nieuw” klokkie binnenkomt, dan haal ik er vaak eerst even een alcoholdoekje over om de boel een beetje te ontsmetten.

Toen ik dat dus deed, bleef de kast aan mijn vingers plakken! :thinking::flushed:

Iemand had bedacht om hem met secondelijm o.i.d. te behandelen!! :joy:
Voor glans of zo??

Gelukkig kwam alles netjes en ongeschonden uit de cleaningsessie.

Groet,
Werner

20 likes

Prachtig :heart_eyes:

1 like

Erg mooi! Die eerste fotos zagen er idd nogal beroerd uit.
Nu ziet de kast er prachtig uit.

1 like

Na het schoonmaken ziet het er weer heel mooi uit, zeker voor een reishorloge van die leeftijd.
Zoe te zien is het ook nog eens een behuizing van zilver. Vermoedelijk van voor WII.
dixi

2 likes

Prachtig gedaan weer :ok_hand:

1 like

Mooi werner! :star_struck:

1 like

Dat is weer een hele mooie!!

1 like

Bijna einde van dit mooie horloge-jaar.
Tijd voor nog wat Ermeto plaatjes. :wink:

Iedereen alvast de beste wensen voor 2026. En dat het maar een mooi jaar mag worden voor deze geweldige hobby.

Groet,
Werner

18 likes