Movado Ermeto, reishorloge en/of zakhorloge

Kijk, gelijk doorpakken…daar hou ik van. :muscle: :smile:

Groet,
Werner

Dank je Werner maar deze heb ik ook al eerder gepost, en was al langer in bezit.
Dat geldt ook voor de andere ‘tijddoosjes’ - gewoon omdat ze me blijkbaar ooit aantrokken :nerd_face:.
Ik heb zelfs nog een Kienzle ‘horloge/wekkertje’ in een oude transistor radio :smirk:

1 like

Hmmm, ik had op wat meer beslotenheid gerekend :yum:

2 likes

Eerder postte ik al enkele ‘reishorloges’ - hier in dit “Ermeto en…” ook wel purse watches genoemd.
Vorig jaar spotte ik een antiek horloge dat was geïntegreerd in een sjieke lederen damestas, zelf bezit ik een transistorradio met ingebouwd Kienzle wekkertje, en laatst zag ik (online) een soort Ermeto, heel vernuftig weggeklapt in de gesp van een ceintuur.
Misschien daardoor iets meer gefocused vond ik in een doosje rommelige horloges op een vlooienmarkt een aardige variant - ik vermoed tenminste dat deze Stowa ooit in een soortgelijk vouwkastje dan wel etui zijn werk deed.

Ook al omdat Stowa net als andere Duitse horlogemerken zich vaker toelegde op niet-pols gebonden design.

Het 17 steens werkje loopt al prima, nu dus weer een leuke speurtocht naar de oorspronkelijke toepassingen of misschien iets om zelf te ontwikkelen - we gaan zien :yum:

3 likes

Net nog weer even purse watches gekeken op Ebay

WAARSCHUWING! dat is echt een rabbit hole… :wink:

1 like

Wat heeft dat te maken met een purse watch?

1 like

Als je dat allemaal ziet, dan zie ik al weer het begin van een nieuwe verzameling opzwellen…zoveel moois tussen

2 likes

Wat een leuk ding. Helaas ontbreekt de onderkant, maar dat is misschien wel te fabriceren op de een of andere manier. Maar bij jouw exemplaar ontrbreekt de secondewijzer niet.

Stowa2

2 likes

Vintage Swiss Saint-Blaise Alertic 17 jewel travel pocket alarm watch runs | eBay 1475Tq%2FYaJ9DCu%2Bsyy8%2Byp%2FZYgm64MzWL3PXx%2FTyk%2F0e9WNaKjLRYNVrTLj9Ni3urc%2ByBfyfcP4m8FJQh3uIbg39%2F4RYq1SOcB9UIVHGpvnnMaCH6rvTW78D84JFS%2FAdFWw62a2LZsCpg%2F4FjOapB1%2BqfRAYf%2FxhMCqzKbnycCvbs7yR97CARsVTxvKqo%2BYbTAK34%3D%7Ctkp%3ABk9SR4Sx-dyyZg
Dan is deze ook de moeite.Gewone AS 1475

Hoi Harry, is deze van jou?
Als dart zo is, dan is een secondewijzer er toch snel erop gezet.

1 like

Nee, plaatje van internet. @domega heeft dit klokje, waarvan de standaard mist.

2 likes

Dank je, gek ding vond ik. En vermoedelijk hebben honderden collectors het als meuk laten liggen - vond het in de middag toen er al hier en daar ingepakt werd.
Overigens bizar dat je dezelfde hebt, valt me steeds weer op dat wij toch geregeld in synch zijn :sunglasses: Herstel…deze keer niet - lees ik net :grin:

1 like

https://www.vinted.nl/items/7198570430-montre-movado-ermeto-vintage-boitier-dore
Is dat wat?

1 like

https://ebay.us/m/odlt3u

:scream::scream::scream:

Mooi ding, twijfel heel erg of het goud is.
Bekijk de 5e foto maar eens: Metal Dore.

Denk dat deze origineel bekleed was met leer. Vaak halen ze het versleten leer er dan af en polijsten ze de kast mooi glad.

En de prijs, niet echt een “goud” prijs.

Groet,
Werner.

1 like

Metal doré is brass that has a gold wash over it much as Vermiel is gold over silver and Ormolu is gold over bronze. The wash was commonly used as a decorative and protective finish intended to prevent tarnishing of the brass as the gold would stay shiny. This was especially used on costume jewelry which was touched often.

The problem with doré was that the gold over brass was hard to detect and would often be polished off with abrasives. Which is likely the case with my clock since I’ve found lots of polish residue in cracks and crevices.

Hij wil er 200 Euro voor hebben. Doe er je voordeel mee. :wink:

2 likes

Ik zie dat hij al verkocht is!!
Schuift er weer een nieuwe Ermeto eigenaar aan bij de Ermoto tafel???

Groet,
Werner.

2 likes

Not me! :innocent:

2 likes

2 likes