Hey, the Godfather niet vergeten… Vinwat…
Lijkt me op zich wel wat, ware het niet, dat ik daar als standhouder zal staan… Ik moet even kijken of ik me dan daar even los kan maken…
Hey, the Godfather niet vergeten… Vinwat…
Lijkt me op zich wel wat, ware het niet, dat ik daar als standhouder zal staan… Ik moet even kijken of ik me dan daar even los kan maken…
Zeker niet, ben benieuwd wat hij van deze zou vinden
Zo!
Dat is een mooie aankoop Patrick! @VmaxNL
De Movado Ermetophon is niet zo maar een Ermeto, maar 1 met een alarmfunctie en een mooie centrale secondewijzer.
Er zit een Caliber 900, AS Kaliber 1475, Wecker.
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Groet,
Werner
Laats het geluk gehad om 2 originele Movado Ermoto boxen aan te schaffen.
Ik dacht dat ze beide voor de Normal size waren.
Bij aankomst was er één voor de Normal en de andere voor de Baby Ermeto, helemaal happy dus!!
En dan nu, de plaatjes!!
Groet,
Werner
Ps, voor degene die het leuk vinden: alle Ermeto perikelen kun je volgen via https://www.instagram.com/movadoermeto?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==
Dus als ik het goed begrijp, heeft deze toch zo’n automatisch opwindsysteem? Want dit horloge stond als handopwinder geadverteerd, wel als werkend.
De prijs was zeer goed te noemen, maar voor die prijs zal er heus wel een addertje onder het gras zitten. Op zich het uurwerkje, daar kan ik wel mee uit de voeten, het opwindmechanisme, dat is natuurlijk nog even een raadsel…
Edit: Ik heb inmiddels op een video gezien, dat deze ook opwindt door het horloge te openen en sluiten.
Die op de foto staat hebben Bas @basvg en ik op de Rikketik ook een keer bekeken.
Ook een heel leuk ding. Volgens mij was het opwindsysteem van die kapot.
Waar hebben jullie dit moois allemaal gezien dan?
Groet,
Werner
Het kan zijn dat het kroontje niet meedraaide, hij leek wel het bekende mechanische gevoel te hebben. We waren in Lille.
Gisteren is mijn Movato Ermetophon aangekomen. Wat een gaaf ding is dat! Alles doet het prima, alleen laat hij zich moeilijk aflezen door de timer. Dus eigenlijk is een service dan wel aan te raden, vooral omdat de onderhoudshistorie niet echt bekend is. Hij lijkt verder goed op tijd te lopen, dus dat is het probleem niet. Alles doet het, ook de wekker, die laat nog lekker luid van zich horen. Het opwindmechanisme werkt prima, dat is duidelijk anders dan bij de gewone Ermeto. Het leer is echt nog in prima conditie.
Al met al een zeer goede koop mee gedaan, en ik ben er ook echt blij mee.
En nu natuurlijk plaatjes bij het verhaal om te bewijzen, dat ik hier geen onzin lig te vertellen .
Das een hele mooie!!!
Echt een geweldige vangst Patrick
Deze Movado, toen deze Seiko
What’s next , verwachtingen zijn hoog gespannen
Tof
Inspirerend weer zo’n n.a. Absoluut een interessante categorie tijdmachientjes vind ik. En dan blijkt dat ik ongemerkt al wat reishorloges bijeen heb gesprokkeld - even de LCD’s en Braun wekkertjes niet meegeteld…
Kijk…
Weer een knappe Ermeto binnen het forum!
Straks gaat het nog druk worden aan de Ermeto stamtafel tijdens de Rikketik.
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst(en).
Groet,
Werner