Movado Ermeto, reishorloge en/of zakhorloge

Goed bezig :muscle:t2:

1 like

Handig zo’n machine!

1 like

Ja best wel! :grin:

Groet,
Werner.

Keurig gedaan.

1 like

Die facetrand maakt het wel heel chic zeg. Prachtig.

1 like

Vies???
Ja dat kun je wel zeggen!! Deze Ermeto heeft in de loop der jaren behoorlijk wat stof en vuil verzameld. Je zou dus bijna denken dat het uurwerk ook vol stof en vuil zit.

Maar…Ermeto is afgeleid van het Griekse ερμητικός, “ ermētikós” wat “hermetisch, verzegeld” betekent.

Dus toen ik de kast opende om het uurwerk te inspecteren, was het na al die jaren nog steeds vrij schoon!!

Service voor het uurwerk en wat TLC voor het leerwerk. Zo kan hij er voorlopig weer wat jaren tegenaan.

Groet,
Werner.

17 likes

Mooi gedaan hoor !

1 like

Deze kwam toch niet uit mijn laatje hoop ik?

2 likes

Nee zeker niet! :grin:
Deze komt uit Frankrijk van een oud opaatje. Althans, zo stond het in de vertaalde verkooptekst van Vinted.:wink:

Maar misschien klopt het wel hoor, het leer geurde behoorlijk naar een tabakslucht, deed mij een beetje denken aan pijptabak.

Zat een dikke vettige aanslag op de kast en op het leer, heeft wel wat moeite gekost om dat er af te krijgen. Het leer heb ik meerdere malen voorzichtig met leerzeep moeten reinigen. Voorzichtig wrijven met een licht vochtige doek. Laten drogen, en weer herhalen. Daarna het leer behandeld met een leercreme.

Groet,
Werner.

8 likes

Misschien nog wel leuk om hier te vermelden:
Tijdens de afgelopen Rikketik van 6 april was er een heuse M.E.M.M.

Een Movado Ermeto Mini Meeting! :grin:
3 leden van het forum zaten gezellig een bakkie te doen terwijl ze elkaars Ermoto’s konden bewonderen. :+1:

Of de “Ermoto koffietafel” volgens @Cav.

Erg leuk om zo een paar andere Ermeto fans te ontmoeten.

Plaatje voor de sfeer:

Groet,
Werner.

12 likes

Nog bedankt voor je uitleg en input. Een leuk initiatief! Dat je meer te weten komt hoe je horloge of in dit geval de Ermeto werkt is goud. En waar je op moet letten om niets onbewust kapot te maken helpt enorm! Dit maakt het voor mij heel leuk om vaker met andere Hf-ers een koffietafel te claimen. Het is gezellig en leerzaam. :watch::sunglasses::coffee:

5 likes

Was een gezellige en leerzame bijeenkomst, we hadden de optie genomen om eventueel de grote zaal af te huren voor de M.E.M.M , maar het bleef drie om de koffietafel

@werner Werner @cav,Dennis…tot de volgende M.E.M.M, misschien zijn we dan wel met meer

9 likes

7 likes