Hallo!
Afgelopen weekend hebben we een “hoarder” huis leeggehaald, hier zijn we een Movado horloge tegen gekomen.
Kan iemand mij wat meer informatie bieden? Op internet vind ik er niet echt veel over.
Foto’s van het horloge:
Alvast bedankt!
Hallo!
Afgelopen weekend hebben we een “hoarder” huis leeggehaald, hier zijn we een Movado horloge tegen gekomen.
Kan iemand mij wat meer informatie bieden? Op internet vind ik er niet echt veel over.
Foto’s van het horloge:
Alvast bedankt!
Heb je nog wat meer, betere foto’s? Van de plaat?
Mijn eerste indruk is dat het Movado lettertype niet klopt. Dat lettertype lijkt zo uit de 90s te komen
Inderdaad vrij zeker een redial. Verder denk ik wel dat het een echte Movado is, uurwerk is een Movado kaliber, en in het achterdeksel is een Movado logo ingeslagen.
Betere foto’s inderdaad, maar de conclusie blijft wat mij betreft hetzelfde, slechte redial
Heel slechte redial.
Ik dacht al zoiets, ik ging er vanuit dat het gewoon rechtuit namaak was.
Is dit nog te “recuperen”?
Ik weet dat het nooit hetzelfde gaat zijn, maar is er ergens een site (?) waar ik aan originele wijzerplaten zou kunnen geraken?
Over het algemeen kun je zoiets niet meer nieuw krijgen. Wordt lang zoeken op ebay of hier op het forum een gezocht advertentie plaatsen. Overigens denk ik dat dat financieel nauwelijks de moeite waard is. Horloge is ook in originele toestand geen fortuin waard; denk dat de kosten al gauw de waarde overschrijden.
Absoluut echte Movado en al even absoluut een slechte redial.
Wijzerplaatjes kun je soms nog vinden, maar die zijn dan ook oud.
Daarbij zou ik de investering niet doen in een horloge met verchroomd kastje.
@Ruud, @wbcoupe en @gekkehuus, kunnen jullie aangeven op welke gronden jullie dit een redial noemen en waarom het een slechte is? Ik wil hier namelijk van leren.
Ik heb veel Movado’s op C24 bekeken. Ik zag dat Movado steeds in hoofdletters wordt geschreven, maar op dit horloge deels in kleine letters. Dat zou een aanwijzing voor een ‘slechte’ redial kunnen zijn, maar ik ben allesbehalve een expert en al helemaal niet van Movado.
Inderdaad klopt het font niet, maar je ziet ook dat er een dikke laag lak over alle details van de wijzerplaat heen gespoten is. Je ziet de minutendots nog door de laag heen schemeren, en ik denk dat de originele plaat een two-tone was; je ziet nog een vage afdruk van een cirkel net binnen langs de uurmarkeringen lopen. Subdial markering is rafelig, rechtse streepje zit gewoon een sprong in halverwege.
Kijk, daar leren we wat van! Jij kijkt echt een stuk nauwkeuriger dan ik gewend ben te doen. Zo’n sprong in het rechter subdialstreepje (3x woordwaarde!), zou dat bij een originele Movado wijzerplaat uit die tijd niet voor kunnen komen?
Precies. Dit kon je op de latere foto’s goed zien. Mijn eerste indruk was direct redial vanwege het movado logo. Dat ziet er veel hoekiger uit dan op deze redial.
Heel snel en niet volledig:
Movado logo niet correct
Minute track weg
Geen Swiss made
op de 12 verf op de index (denk ik)
kromme lijnen op de subdial
geen minute track.
Je ziet inderdada een afdruk van de two tone plaat die nu egaal wit is.
Ik denk dat het een gave plaat was geweest origineel. Ik houd van die two tone dials.
Dit alles dus. Font is meteen een dead giveaway, de rest maakt het des te duidelijker.
Movado heeft nooit zo’n (modern) font gebruikt.
Uiteraard was ook toen niet alles perfect, maar zo’n sprong is erg raar. Alsof het met een printer gedaan is en hij net op de verkeerde pixel heeft geprint
Kast, uurwerk (cal 125 denk ik), wijzerplaat en wijzerset zijn volgens mij wel correct en bij elkaar passend. Jammer dat een blinde gorilla met een kwast de wijzerplaat onder handen heeft genomen.
Nee, die waren echt heel erg goed.