Iemand een idee wat dit waard is? Volgens mij is het massief 18 karaat goud. Verder vind ik het lastig om in te schatten of Movado verzamelaarswaarde heeft. Horloge is van een collega van mij.
Zeker. Dat was een prima merk. Zal daarom ook wel meer waard zijn dan enkel de goudwaarde.
Movado is geen topmerk, maar wel een reputabel merk. Goud en goed formaat (36mm?) Dus groot voor die leeftijd. Ik zou denken dat hij rond de 600 euro waard zou zijn, als hij loopt.
Is dit een originele band? Lijkt me niet…
Excuus
Ik had de verkeerde foto in mn tabblad geopend.
Het is iig wel een movado bumper! Maar zonder de originele leren band.
Ik ben wel een liefhebber van het merk. Deze volgouden dressers zijn alleen niet de meest verzamelwaardige Movado’s. Ik verkocht iets soortgelijks voor rond de 550 volgens mij:
Hoe weten jullie zo zeker dat dit 36mm is?
Volgens mij gewoon een handopwinder.
@Jobba_jobu je roept maar wat hè.
Vraag staat uit bij mijn collega. Ik laat het hier weten als hij gereageerd heeft.
En vast bedankt allemaal voor de reacties tot nu
Movado is zeker wel een topmerk. Erg geliefd onder ‘de vintage mensen’, maar wel wat ondergewaardeerd. Deze heeft een mooie plaat, maar zoals vaak met gouden kasten, zie je een stevig verbogen lug, hier rechtsboven. Is een handopwindertje. Hidde zijn waarde inschatting lijkt me correct, al denk ik gegeven de issues dat je hier eerder met een 350 tot 450 euro waarde zit (indien de lug recht gebogen kan worden).
Kan ik me iets bij voorstellen. Die ex van Hidde is ook een stukje mooier en in betere staat.