Movado Kaliber 470

Goedendag!

Ik verwacht eerdaags een oud Movado besje met (nagenoeg zeker) kaliber 470 (mechanisch met sub second). Kan iemand hier misschien meer over vertellen? Facts, figures, value… Wat dan ook om de voorpret te verhogen! Kan behalve Ranfft z’n heldensite niets vinden namelijk.

Alvast bedankt!

'k heb er een…

Fijn uurwerk, loopt erg goed: 15 jewels, handopgewonden.
Triple date.

Alleen nogal kleine horloges…

Ja, zag dat het uurwerkje 23,1 mm is. Dan zal het horloge wel niet al te groot uitvallen!

Is/was het een veel voorkomend uurwerk dat je weet?

Nee, het is niet heel veel voorkomend.

Wat achtergrondinfo: het uurwerkje is gedragen door Winston Churchill. Dit in een 14k gouden kast. Er zijn er wel relatief veel bewaard gebleven, met name natuurlijk omdat het dure horloges waren (vaak gouden kast, met complicaties).

Daarnaast dit: cal. 470 is geen echt apart uurwerk, maar een module op een basisuurwerk van Movado.

De verkrijgbaarheid van onderdelen is tamelijk problematisch.

“Problematisch” is trouwens een understatement. Zeg qua onderdelen maar: “rampzalig”…

Bernard Schreef:

“Problematisch” is trouwens een understatement.
Zeg qua onderdelen maar: “rampzalig”…

Dus: bij tegenvallende staat lucratief los voor onderdelen te koop aan te bieden?
Niet dat ik dát van plan ben hoor!

Moet je mensen vinden die onderdelen nodig hebben :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:
Dat is al een beetje een opgave :wink:

Hahaha… Gisteravond het horloge binnen gekregen en ik had een klein horloge verwacht, maar deze is echt mini! Foto’s volgen, hij ziet er wel leuk uit.