Movado of niet (helemaal)?

geachte medemens.
Ik heb horloges altijd prachtig gevonden… om ernaar te kijken, want daar zijn ze ook voor gemaakt. Logisch.
Onlogisch is dat ik -omdat ik t even kan- eigenlijk ZONDER kennis nu al in een week 3 heb gekocht. Niet op straat, maar bij Catawiki waar -zo veronderstel ik- er toch met zorg wordt gewaakt voor oplichters.
Maar toch dus dat eerste horloge ter sprake brengen, de groene movado, waarvan de verkopende partij claimt dat het een zeer zeldzaam vintage collectors item betreft.
Is er iemand onder jullie die er het meest van weet?

ADthanksVANCE (thanks in advance :disappointed_relieved:

3 likes

De wijzerplaat is niet origineel, zoveel is wel duidelijk. De claims van catawiki dat het items zijn die zorgvuldig uitgezocht zijn door experts is een wassen neus.

edit: het staat zelfs in de advertentie vermeld.

4 likes

Ja dat zag ik wel. Er werd melding gemaakt van een lik verf op de dial

Dus ga ik er vanuit dat ik een beetje opgelicht ben, soort van

Ik lees graag meer voor jullie nobele kennis maar moet even op één oor want dat is alweer ruim 48 uur geleden helaazzzzzzzzzzz🫥tot later

Op wat voor manier denk je opgelicht te zijn? Ik denk dat het uurwerk en de kast wel movado zijn. De kast lijkt rose wat me niet correct lijkt opnieuw geplate of misschien gepolijst base metal? :grimacing: Het glas klopt ook niet, kroon lijkt me ook niet helemaal koosher. Het is een verschrikkelijk rommel horloge waar weinig meer aan is hoe het was en hoe het hoort. Is dat oplichting, dat zou ik niet zo snel zeggen. Wel is het niet slim geweest om te kopen.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

3 likes

:point_up_2: @JWL

5 likes

Ooit een fake longines HC gekocht via catawiki. Zo erg letten de ‘experts’ op. :face_with_monocle:

2 likes

Catawiki & experts :innocent:

5 likes

Ongeacht of je het horloge mooi vindt, het is zonde van het geld. Ik zou hem zo terugsturen als dat nog kan. En voor de volgende potentiële aankoop even hier vragen :wink:

2 likes

Lijkt wel of er hier roest/ oxidatie op het uurwerk en de kast zit.
Kast is zoals door @koekoek vermeld rose kleurig en de wijzers en de indexen zijn geel kleurig dus dat is zowiezo niet correct.

2 likes

Dit lijkt mij een Movadon’t

7 likes

Het is sowieso oxidatie dus vochtig geweest. Om helemaal te zien wat de schade is zal het uurwerk eruit moeten, maar ik vrees dat deze geen lang leven meer heeft.

Komt hij van een particulier dan kan je ook geen aanspraak maken op de kopen op afstand voorwaarden. Van een bedrijf? Dan zou ik het zeker daar op gooien.

Dat de horloge een puinhoop is mag wel duidelijk zijn :-1:t2:

1 like

Geachte experts
Ik ben er nu van overtuigd dat ik niets moet kopen waarvan ik geen verstand/kennis hebt.

Hartelijk dank voor jullie reacties, nu weet ik nog steeds niet veel van horloges maar heb je wel de wijze les geleerd dat ik er niet te makkelijk over moet denken.
Ik hoop
Respect 🫡

5 likes

Ik heb mijn lesje geleerd, nogmaals hartelijk dank voor de wijsheid die ik nu inzit. Als het jullie niet stoort wil ik graag nog eens wat laten beoordelen VOORDAT IK ÜBERHAUPT EEN BOD ZAL DOEN!!! :roll_eyes::face_with_head_bandage:
Ik heb een en ander toch aanhangig gemaakt bij de mensen van Catawiki en gevraagd om reactie. Ze weten net zo goed Dat negatieve reclame geen goede vriend is van ze.
Ik ben benieuwd hoe ze er op zullen reageren. Voor alle zekerheid en stressloos leven heb ik geen enkel verwachting qua compensatie van Catawiki.

1 like

:grimacing::joy::joy::joy:

1 like

Totaal geen probleem, daar is deze categorie voor bedoeld.

1 like

Zojuist met Catawiki gecommuniceerd en ze zullen het recht zetten hebben ze beloofd, mede dankzij jullie expertise!

DUS…

1.000.000 x HARTELIJK DANK !!!:+1::+1::+1::+1::+1:

2 likes

Ben benieuwd…