Movement finishing - A Collected Man, veel foto's.

Ik weet niet 100% zeker of ik deze verhandeling van A Collected Man technisch genoeg vind voor de techniek hoek, maar ik vond 'm ook weer te specifiek voor Algemeen.

Hoe dan ook, doe er je voordeel mee, en mocht iemand 'm terug willen zetten naar Algemeen, ook prima. :slight_smile:

9 likes

Welk merk is nu heer en meester qua afwerkingsniveau?

Of is er een duidelijk verschil per merk te zien, waarbij de ene bijvoorbeeld de Anglage het beste uitvoert en de andere Côtes de Genève nailt?

En welke afwerking staat absoluut niet bij elkaar? Ik kan me voorstellen dat daar een weloverwogen keuze in gemaakt wordt.

Trying to learn here :blush:

Philippe Dufour heeft de reputatie de heer en meester te zijn. Daarmee zou de Micro Artist Studio van Grand Seiko ook ver moeten komen, maar het is een smaakzaak.

3 likes

Da’s ook heel erg een smaakzaak.

Ik houd van grote driekwarts-bruggen zoals die in Glashütte en sommige handopwinders van GS de rigeur zijn. Die mogen van mij frosted zijn, of Cotes de Geneve hebben, maar ik wil verder niet veel zien. Anglage mag altijd.

Maar bij Lange, bijvoorbeeld, doen ze daar ook nog eens sonnenschliff bij op de raderen, en dat vind ik alleen mooi bij een frosted brug, anders wordt het druk. Verder hebben ze bij Lange de neiging om de balansbrug met barokke gravures te decoreren, en dat vind ik niet mooi.

Anderen vinden het geweldig. Mileage may vary.

1 like