Movement met 24h aanduiding op de 6?

Ik zat even te zoeken op het internet naar een movement met een 24 uursaanduiding op de 6, maar op de voor mij bekende andressen kon ik er geen vinden. Ik weet wel een Miyota met een kleine 24h aanduiding (bijv. op mijn Fossil), maar ik zoek liever een iets mooie uurwerk.

Iemand die iets weet?

Deze misschien?

Dank je, maar dat is geen mechanisch uurwerk, dat zoek ik eigenijk.

Succes met de zoektocht!

Dank, ik geloof dat ik het nodig ga hebben

Ik vind deze wel erg mooi, maar niet op 6

He dat is wel iets, zet je de 24 h op de 6, schuift de kroon op naar 10 a11, ook wel apart/leuk

Welk type is dat?

Deze zijn belachelijk duur geworden nu ze niet meer gemaakt worden. Het is een SCVE003. Er zit een Seiko 4R37 uurwerk in, die zit ook in andere horloges.

Complicaties zijn er vaak meer voor de gein dan voor het échte nut, maar dit is toch alleen handig:

1. bij opstarten zodat je weet of je nog 12 uur moet doordraaien of niet,
  2. in grotten en op de noordpool als je na geruime tijd dag niet meer van nacht kunt onderscheiden.

Zie ik iets over het hoofd?

Mmmm, ligt er aan. Als de 24h aanduiding individueel instelbaar is (zoals bij GMT master-achtigen en bij die Citizens een paar berichtjes terug) dan heb je een dual time watch. Er zijn mensen (zoals ik) die dat handig vinden.

Ik was niet duidelijk idd, maar een echte GMT is echt een (veel bruikbaarder) stapje verder. Die vast meedraaiende 24h aanduiding is helaas een beetje een epidemie. Maar ach, als je het horloge verder mooi vindt (denk vooral aan de vele affordables met Seiko V64 quartz).

Hey gaat mij dat allemaal niet om, ik heb weer een ideetje voor een horloge en daar moet een 24h op zitten op de 6, niet om de uren aan te geven, maar wat anders. Ik ben nu in CAD bezig met uitwerken. Niet veel tijd, maar ik heb geen haast.

Zoiets?

Eterna Adventic GMT Manufactur

Fantastisch, en met kleine seconde op de 9 en kroon gewoon op 3. Eens kijken of ik wat maten van die kan vinden…

Bedankt!

1 like

Zal trouwens niet meevallen, gezien het manufacture is?

Als het een Rus mag zijn ?

1 like

Dank, goede tip, ga ik bekijken.