movementhouder, welke gebruiken jullie?

Hallo allemaal,

Heb even de zoekfunctie geprobeerd maar kon er zo geen antwoord op vinden, welke movementhouder gebruiken jullie? Heb nu een kopie in 2 formaten van een Bergeon 4040 hier liggen en op een of andere manier slagen die er niet in het uurwerk fatsoenlijk vast te houden als je eraan werkt. Is een originele Bergeon beter of kan ik beter een ander type gebruiken?

Alvast bedankt!

Een originele kopen. Die kopiëen zijn te rond (gegoten) en dan floepen de uurwerken los.

1 like

Dat, plus: heb je de andere kant ook geprobeerd? Dat maakt soms een groot verschil.

Mijn voorkeur gaat uit naar ronde uurwerkhouders.
Bergeon heeft ze van messing. Lekker stabiel door het gewicht, maar peperduur, omdat ze specifiek zijn per lignemaat.

Je hebt ook goedkope kunststof ringen, die ook prima zijn.

Ik werk daar liever mee dan met de 4040. Eigenlijk gebruik ik die alleen voor niet-ronde uurwerken

3 likes

Je kunt ook eens dit topic bezoeken. In 2023 ben ik begonnen met de horlogereis en heb toen dit topic gemaakt. Hier kun je nuttige informatie vinden voor beginnende hobbyisten.

Als je op het topic bent zie je daar een link: Gereedschap Verkoop Links Daar staat alles op een rijtje met commentaar en de links waar je het kunt kopen.

1 like