MP Schandpaal

Aaaah dat kan toch niet man!

‘Sale’ schrijf je met 1 ‘e’

1 like

Die Donatoshop… niet alleen totale nitwits met betrekking tot het merkenrecht, maar ook consumentenrecht wordt genegeerd. Algemene voorwaarden: je kunt niet retourneren. Uh… hallo… wake up call. Als je uit naam van een bedrijf handelt, heeft consument 14 dagen recht van retour. Je zou ze gewoon voor de gein willen dagvaarden.

4 likes

Ze zullen uiteraard geen KvK inschrijving hebben…

1 like

Geloof ik niks van :wink:

1 like

Merkinbreuk claims zijn aan de orde van de dag op marktplaats.

Aangifte doen heeft weinig nut, nepartikelen heeft nou eenmaal niet zoveel aandacht bij de politie. Daarom kun je beter aangifte doen bij de FIOD omdat je er redelijk van uit kunt gaan dat ze geen of te weinig belasting betalen, aangezien ze deze artikelen legaal niet kunnen importeren. De Belastingdienst is hier een stuk enthousiaster over… :smiling_imp:

https://www.fiod.nl/ik-wil-fraude-melden/

Succes!

2 likes

Grappig genoeg is er wel een Kvk Inschrijving met Donato op het adres… dus de sukkels zijn nog te achterhalen ook!

Ik zie het ja.

Donato Beheer B.V., financiele holding.

Ik kan me niet voorstellen dat zij dat zijn. Ik denk eerder dat ze daar misbruik van maken.

Anders zouden ze wel heel dom zijn ja.

Kun je deze vent dan niet gewoon even lekker snoeihard rapporteren wegens grof taalgebruik? :smirk::smirk: Dan zal hij toch ook wel onder de datumloep komen te liggen bij Marktplaats? :thinking:

1 like

Misschien moeten we gewoon eens met een rapportageteam over marktplaats heen gaan. Gewoon elke dag een groepje van 2/3 man die elke frauduleuze aanbieding melden voor een week. Om de beurt, volgens een rooster, weekje of 2/3 volhouden. Dan zou marktplaats toch wat moeten gaan doen, toch?

Of kunnen we beter een paar bij de politie aangeven? Vast een stuk lastiger, maar als dat wel resultaat geeft.

1 like

Je kan beter gewoon doorgaan met je leven.

Er gebeurt wel groter onrecht waar je je beter voor kan inzetten als je graag ergens wil helpen.

4 likes

De ëchte"aanbiedingen zijn veel gevaarlijker.

Ik meld ook MP advertenties die fake zijn. Maar zie nooit iets gebeuren. Ben bang dat het gewoon hopeloze zaak is.

1 like

In tegenstelling tot de genoemde sites en verkopers hanteert HF wél een streng beleid waar het copyright, namaak en privacy betreft.
Topic aldus gesloten!