MP Schandpaal

https://www.marktplaats.nl/verkopers/38565364.html

Word erg moe van jongens die 1x per 2 dagen onder een andere naam zulke aanbiedingen doen. Tevens te vinden op https://www.donatoshop.nl/.

2 likes

Wat stom

1 like

Dit is regelrechte nep dus verboden dus snap niet dat dit kan.

En ā€œwijā€ krijgen al een standje of vermanend woord als we een horlogefoto van het net plukken, die niet door ons zelf gemaakt is!!!

1 like

Waarom kijk je Ć¼berhaupt naar Rolex horloges van 100 euro?

Ik snap niet hoe je daar moe van kan worden als je er verder geen interesse in hebt.

4 likes

Ik erger me hier dus ook groen en geel aan, heb een tijd lang alle duidelijke neppers gemeld maar daar wordt werkelijk niets mee gedaan.
Aantal verkopers komen er structureel gewoon mee weg terwijl het aanbieden van nep artikelen expliciet verboden wordt in de voorwaarden van Marktplaats

1 like

Is de omgekeerde wereld.

1 like

Maar toch ook gewoon bij de wet verboden?

1 like

Zover mij bekend ook, vandaar ook de ergernis.
Bij wet verboden, expliciet benoemd in de voorwaarden, maar men laat het botweg gewoon toe.
Ook bij nadrukkelijk melden (optie die ook door MP zelf wordt aangeboden nota bene)

2 likes

Als je zoekt op horloges en je stelt bijv 500,- als minimale bedrag in dan zie je al een stuk minder neppers.

Je hebt tegenwoordig neppers van ā‚¬1000+, zag laatst artikelen over een AP Royal Oak en een Rolex waarvan zelfs de uurwerken waren nagemaaktā€¦

1 like

Ja dat is helemaal verschrikkelijk!

Ik was op zoek naar oude (zak)horloges en die kun je nog wel eens vinden via MP, dan zie je ook deze bagger voorbij komen helaas.

1 like

Hier vandaag :joy::joy:

2 likes

Yo Nederland nazi, laat die broeder gewoon oplichten joh.

3 likes

Niet eens aandacht aan besteden, krijgen zij alleen maar meer naamsbekendheid van.

De recensies zijn wel goed :hushed:

afbeelding

4 likes

Klopt allebei. Ik heb er wel eens over gesproken met iemand van Marktplaats. Ze beroepen zich op dat het voor hun ondoenlijk is om te bepalen welke prijzen wel of niet kloppen (dat was mijn argument: gemakkelijk te controleren zou je zeggen). Met andere woorden: als iemand echt zo gek is om voor 300 euro een echte Rolex op Marktplaats te knallen (geldnood en/of geen kennis van zaken) kunnen zij die er niet afgooien omdat de prijs zwaar beneden marktconform is.

Alleen artikelen die op uiterlijke kenmerken overduidelijk nep zijn (Addidas shirtjes met een ā€˜dā€™ te veel zoals je die wel eens in Turkije ziet) kunnen ze goed weren.

2 likes

Als het naampje Rolex er niet op gestaan (of helemaal geen naam op de plaat) had en het door een of andere Chinees word aangeboden middels een site die precies lijkt op die van het gerenommeerde merk, zijn er hier naar mijn mening teveel mensen die een dergelijke klok aanschaffen. Wat anderen doen en willen, moet een ieder zelf weten, maar wees niet zo verbaasd als dergelijke baggerzooi nog steeds aangeboden kan worden denk ik dan. Ik vind het het helemaal niks in ieder geval!

Overigens niet getreurd.

Vroeg of laat krijgen dit soort verkopertjes een keer een merkinbreuk claim van een groot bedrijf of krijgen ze bezoek van de politie.

Je kan er lang mee doorgaan in Nederland maar uiteindelijk is de kans groot dat het ergens misgaat.

Die verkoper gebruikt allemaal niet zelfgemaakte fotoā€™s, maakt inbreuk op het portretrecht van modellen en biedt nep artikelen aan.
Ook ziet het er naar uit dat hij deze producten dropshipped.
Wanneer zoiets door de douane wordt aangehouden kan de geadresseerde een boete krijgen of brief van een advocaat van de merkhouder. Dan komen ze vanzelf wel een keer uit bij de dader(s).

1 like