Mpaj Voorstelrondje: van 0 naar 100

Mijn beste,

Maurits, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Eens, al is dat locatiegebonden.
Een goede vriend van me werkte in de city en droeg bruine schoenen onder een blauw pak. Tijdens de lunchwandeling vroeg zijn leidinggevende: “are we going hunting?”
:wink:

4 likes

Welkom Maurits en gefeliciteerd met het afstuderen en de bijbehorende aanwinst!

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Hoezo, ben je autoverkoper? :wink:

Welkom hier! :smiley:

Welkom hier en een goede keuze die Speedmaster reduced! Veel plezier op het forum.

Welkom hier.

Ik zou die neiging van je niet exporteren naar het buitenland. Britse en Franse pakkendragers houden zicht nog gewoon aan het motto dat Gentlemen avoid brown to town, en lachen dan ook actief om die rare Nederlanders met hun bruine schoenen.

Binnen Nederland is het bon ton.

Bij een pak (wat sowieso niet te licht kan zijn, Navy tot donkergrijs zijn toegestaan, anders is het een vrijetijdspak en kun je net zo goed in de Aussies rondlopen) horen een stel bretels, een strak gevouwen pochet en een paar zwarte schoenen.

Wederom geen brogues, dat kan natuurlijk niet. Het zouden Oxfords of Balmorals moeten zijn omwille van de sluiting, maar ikzelf ben van de cap toes met een wat casual vetering. :slight_smile:

De notie van Monkstraps is voor mij agressieopwekkend. Ik vind die dingen zo lelijk en ze doen me zo erg aan scheepskapteins uit de 18e eeuw denken dat ik de natuurlijke neiging heb om de drager ervan te willen kielhalen of onder de guillotine te gooien, samen met mensen die in deze taal het woord “kids” gebruiken in een andere context dan dat alles kits is achter de rits.

Dat laatste is uiteraard een stukje persoonlijke smaak, ik weet niet wat Britse bankiers van schoenen met gespen vinden.

4 likes

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses::+1:

Mooie Omega!:ok_hand:

@Fate_Amenable_To_Change
Haha heerlijk, dank voor de feedback! :wink:

2 likes

Welkom en veel plezier op dit forum!

Welkom hier, En een mooie omega heb je!

Ik werk veel bij banken in verschillende buitenlanden, en de dresscode is op veel plekken inderdaad wat minder losjes dan hier (of dan b.v. in Kopenhagen of Aarhus). Met een donkerblauw pak en bruine schoenen zou ik me niet willen vertonen in b.v. Zürich of Londen. Natuurlijk zijn er mensen met voldoende flair, zodat ze er mee wegkomen, maar die zijn dan meestal ook geen application integration consultant :stuck_out_tongue:

1 like

Welkom Maurits

Nou, met die Casio’s zal dat wel meevallen … en dat zijn ook leuke horloges :slight_smile:

Je hebt in ieder geval al genoeg keuze om behoorlijk af te kunnen wisselen!

Gezondheid

1 like

Maurits, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Maurits, welkom hier!
Leuke horloges heb je al.
In het off topic gedeelte kan je ook nog verder praten over schoenen enz.

2 likes