Mpaj Voorstelrondje: van 0 naar 100

Goeiemiddag dames en heren,
Na verzoek en door eigen aanhoudende interesse na een paar dagen nog even een voorstelrondje.

Ik ben Maurits, pas afgestudeerd en omdat ik veel te kieskeurig ben door familie op pad gestuurd met een budget om ter herinnering aan het afstuderen een horloge aan te schaffen! @RLC is een persoonlijke vriend van me die ik al eerder heb ingeschakeld omdat ik toch al een tijdje op zoek ben naar een echte klok. Hij adviseerde me eens hier te kijken. And here we are!

Mijn horloge collectie bestond de afgelopen jaren uit een Cortese Savoia (C11107, gouden kast, witte plaat en leren band) en OOZOO Vintage (C8175, met groene plat en mesh band). Natuurlijk Chinese plakmerken, maar dessalniettemin veel plezier van gehad!

Vorige week heb ik de collectie uitgebreid met 3 super classy 80’s Casio’s. Gewoon omdat ik de illuminator heel tof vindt. :yum:

Afgelopen donderdag heb als afstudeercadeau @Flo ontdaan van zijn Omega speedmaster Reduced! Holy shit! Wat een topklok! Onwijs blij mee! En heel genant, maar je wordt er wel hebberig van! Dus verwacht hier nog wel een tijdje rond te blijven neuzen! Graag tot snel!

Edit: spelvauten.

36 likes

Top! En dat bandje rechts bevat normaal gesproken een Patek 5196 witgoud?

7 likes

Welcome to the club Maurits! En een prachtige Speedy Reduced! Leuk dat mijn drie voormalige digitale Casio’s nu in jouw collectie zitten. :grin::+1:

2 likes

@Warroo Als jij dat graag wilt? :wink:

Nee, deze kreeg ik bij de Omega. Is een mooie variatie voor naar kantoor. Ik zoek eigenlijk nog een mooie bruin 18mm lederen strap voor erbij (match your leathers), dus als iemand iets aan te bevelen heeft: I’m interested!

2 likes

Kantoor=zwarte schoenen=zwarte band!

5 likes

Maurits, welkom op HF!

1 like

Welkom! Toch niet @RLC die je heeft verpest hoop ik :sunglasses:

2 likes

Het horloge enthousiasme aangewakkerd :wink:

Dan zeg je het netjes :joy::joy:

1 like

M’n vriendin vroeg gisteren of ik een nieuwe hobby had. Ik denk dat ze bang is dat de volgende vakantie niet door kan gaan… :roll_eyes:

4 likes

Welkom en veel succes met deze verslavende hobby :+1:

2 likes

Welkom en gefeliciteerd met de lekkere (Speedy) binnenkomer!

Ik ben fan van de banden van Nomos. Ze maken er o.a. een in bruin cordovan; a 80e niet goedkoop maar een plezier aan de pols.

Veel plezier hier!

1 like

@Warroo:
Kantoor = zwarte schoen ben ik het helaas niet met je eens. Blauw pak en zwarte schoenen is naar mijn idee echt over gelaten aan makelaars en pré 2008 bankiers. Onder een blauw pak horen keurige bruine of cognac brogues, Oxfords of Monkstraps :wink:

2 likes

Beste Maurits, heel veel plezier hier op het forum!
Je hebt een mooie nieuwe aanwinst!

Maar ken wel je klassiekers…:stuck_out_tongue_winking_eye:
Blauw of grijs pak = zwarte schoenen.

De makelaars en bankiers van voor 2008 deden dat al verkeerd. Die droegen toen ook al cognac bij hun pakken.
Overigens vind ik het zelf allemaal kunnen, mits het kwalitatief allemaal verantwoord is. :grin::grin::pray:

Welkom !!

Welkom Maurits, veel plezier gewenst hier op het HF. Je merkt dat men van alle markten thuis is, ook van etiquette op het gebied van pakken&accessoires​:sunglasses::facepunch:t2:.

Leuk die Casio’s btw, lekker old skool🥊

Willem-Jan

1 like

Van Harte Welkom Maurits, ik zie duidelijk de eerste verschijnselen van het virus al de kop op steken. We kunnen nu al constateren dat het helemaal mis met je zal gaan, maar het gaat wel met veel lol mis dus geniet er van en veel plezier hier :wink::joy:

1 like

Het horloge virus besmettelijk en zeer kapitaal intensief :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welkom, en veel lees en deel plezier.

Welkom en van harte met het afstuderen!