Welkom!
Die deels verdwenen letters is dus één van de issues. Ik vind dat honingraat-achtige profiel (zal vast een andere naam hebben) echter geweldig. Helaas is de vergrendeling van de stem niet aanwezig waardoor ik hem niet bij kan zetten, ik houd dan meteen de (originele) kroon in m’n handen.
Welkom ![]()
Welkom op HF Jan. Geniet van je persoonlijke horloge reis

Welkom!!!
Welkom Jan
Gebroken tiretteveer? Zal inspectie uitwijzn. Leuk project ![]()
Het patroon is zeker geen honingraat, meer tapisserie stijl door de lange patronen
Dank voor je reactie, op onderstaande foto zie je wat er mist, een plaatje wat je aan de andere zijde los draait waardoor een pinnetje de stem vrij geeft. Heb hem ff gegoogled, yes, da’s de tirette.
Kan hier nuttig zijn, want de Chinese horloges worden alsmaar beter en verfijnder.
In elk geval welkom.
Ah Saab- liefhebber! Ik had een 96, 95 900 en een 9-5
En ook de nodige horloges, natuurlijk. Wat is er mis met de Titus? Alleen de tirette? Welk kaliber is het?
In ieder geval veel plezier hier!
Naast de ontbrekende naam op de dial en de tirette moet ie wsl alleen geserviced worden. Horloge loopt aardig goed als ik hem laat liggen maar valt gemakkelijk even stil als ik hem draag.
Op de zijkant van de kast staat MOD5246 maar ik neem aan dat dit het model van de kast is. Binnenin, 21 jewels en verder geen nummer. Onder de wijzerplaad staat PD.
Ik heb dus geen idee welk kaliber dit is.
Jij hebt ook aardig wat Saab ervaring!
Welkom Jan!
Ik moest hier bijna hardop om lachen, ik denk veel in plaatjes en zie je zo liggen tussen 35 werkende wekkers ![]()
Welkom op het
forum en veel plezier hier !!
Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Een mooie tijd hier toegewenst!
Welkom hier!
Dat klopt ja, hier staat PD in een rechhoekig kader met ronde bovenkant.
Welkom Yan
Welkom bij de club Jan.