MTE watch

Na een tip van een mede forumlid, bestelde ik dit horloge in China
De prijs lag nog ver onder die van de Alpha horloges, dus je kon er geen buil aan vallen :slight_smile:

Het model leek sterk op de IWC jones,maar deze heeft de kleine secondenwijzer op de zes zitten.
Het uurwerkje zag er wel interessant uit, men had op het Chinese Unitas uurwerkje een dikke kunststoffolie geplakt en de stelhevel van de balansveer sterk verlengd.
Bij het uurwerkje op de foto kun je zien dat dit dat dit niet zo best gelukt is.(tu)

Het uurwerkje lijkt op een slechte kopie van de IWC, maar is wel mooier dan het echte orgineel uit 1875.

Na een maand had ik nog niets ontvangen, en besloot maar eens een mailtje naar de verkoper te sturen.:S
Na vier dagen kwam een bericht uit china :

Dear buyer:
I have a traffic accident on Apr/16th on Shanghai city.
I just have next make an big surgery on Apr/25th.
Shuanghai city big hospital is very very Expensive!
So I Take the train go back my city Yongzhou city on Apr/28th
I on Yongzhou city hospital now.
So I reply your email have a long time delay.
I am very very sorry.
I think customs clear is slow!
Europe clear parcel from China is very slow.
my city is a small town.
So my city post International parcel Server is very bad!
very very thank you.

Nou dat was me nu ook wat, gewoon maar afwachten dan maar.
Twee dagen na het mailtje kwam hij binnen, hij week helaas op wat punten af dan op de foto.

Als julie in de toekomst iemand tegenkomen met een heel lange linker mouw, dan is de kans groot dat ik het ben.:sunglasses:
Groet. Chris

dus je besteld een MTE Mount Everest en krijgt een…IWC F.A. Jones?
Da’s wel een teleurstelling!! Heb je ook geluk gehad met de douane :wink:

Toch veel plezier er mee!

Groet,
Arno.

Beetje onsamenhangend verhaal… maar ook ik begrijp hieruit dat je een fake IWC kreeg in plaats van die MTE ?!

Ja, helaas wel.
Zoals op de twee eerste foto,s, zou het horloge er uit moeten zien.
De prijs was zo laag, dat ik me daar niet druk om ga maken.

Erg zuur, je kunt zien op foto 1 dat er iets overheen gesoept is met paint oid.
Mooie hockeypuck :wink:
Ik zou zeggen bestel een enamel dial op: http://cgi.ebay.com/Kaltemaille-ZB-mit-Zeiger-fuer-U-6497-Seagull-3600_W0QQitemZ290226123478QQihZ019QQcategoryZ57723QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

…en rop die nep plaatjes van het uurwerk, dan heb je een leuke klok!

Ja Mario, ik had die wijzerplaatjes en uurwerkjes van deze verkoper ook al een poosje geleden gezien.
Misschien wel een goed idee.
Groet. Chris

Uit de reacties begrijp ik dat het en fake is, Zou iemand me kunnen uitleggen hoe je dat kan zien ik bedoel zowel op de wijzerplaat als het uurwerk staat IWC ( ben pas 17 dus voor de toekomst kan ik ze dan ook makkelijker onderscheiden)

In dit geval alleen aan de prijs al, zonder het horloge gezien te hebben. IWC horloges zijn gewoon duur en als je dit voor een paar tientjes vanuit China krijgt toegestuurd is het gewoon fake. En alleen al het land van herkomst (in dit geval dus China) doet het ergste vermoeden. Niet dat alles uit China fake is, ze maken ook eigen horloges, b.v. Seagull.

oo okee dankje maar als u niks van de prijs of het land wist zou u het dan ook zien

Klopt:) Maar ik weet ook niets van IWC af, omdat ze boven mijn budget zijn, dwz ik heb er niet in verdiept. Maar als ik een horloge wil kopen ga ik eerst alle mogelijke bronnen (meestal op internet) af, kijk op eBay op diverse fora en andere (betrouwbare) verkoopsites en ga dan pas tot aankoop over. En vergeet niet: als de prijs te mooi is om waar te zijn, is het ook meestal zo…

Als je de foto,s van een echte IWC Jones bestudeerd,is gelijk te zien dat de wijzerplaat en het uurwerkje totaal anders zijn.
Ik heb ook al andere fakes gezien, die wel griezelig echt lijken.
Groet Chris