Mudmaster Serie

Hallo!

Ik vraag me af of er mensen hier beschikken over Horloges van de mudmaster serie van casio.
zowel limited edition als gewone exemplaren.

wat zijn jullie ervaringen met dit horloge?
en wat zijn de prijzen van de horloges?

ik zou mij graag oriënteren en wat meer over deze horloges te weten willen komen.

met vriendelijke groet,
Muddj

1 like

Ik kan je er niet zo veel over vertellen als het gaat om de gwg-100 serie, maar heb wel een mudmaster gwg-1000 1a3er (groene band, solar, triple sensor, multiband 6 etc).
Prijzen zijn makkelijk, full retail is de gwg-1000 iets van 650-700 euro, maar is het ook weer niet echt helemaal waard. De rangeman levert meer waar voor je geld, maar mist de coolfactor van het saffier en de grote knoppen en heeft geen analoge tijdsweergave, maar wel weer een paar functies zoals een langer lopende timer, langere duur van opname voor de stopwatch, zons op- en ondergang enzovoorts.

Het eerste wat je gaat merken is: wat is dat ding GROOT!
Wat wel opvallend is, is dat ondanks het formaat het horloge relatief comfortabel zit, maar absoluut niet onder een mouw van een overhemd past, dus als je 'm draagt, dan laat je 'm zien ook.
Het gewicht valt best mee, de modderbestendigheid, waterbestendigheid enzo heb ik niet getest, de barometer klopt goed met die van de protrek en de rangeman en met windy.com .

Voor de rest, geen horloge voor verlegen mensen, en ik zie op bouwplaatsen wel regelmatig mensen rondlopen met dit type horloge.

Voor afmeting vergelijking met een rangeman gw-9400 en een protrek prw-3100:

En tussen een rangeman gw-9400 en een frogman gwf-d1000:

En een slechte foto om een 18cm pols:

4 likes

Antwoord van de week week week… :grinning::grinning::grinning:

2 likes

@CADirk bedankt voor je berichtje!

er leuk om te lezen wat jou ervaring is met het soort horloge!
dat die groot is dat wist ik! wat ik niet wist is dat het horloge dus niet heel zwaar is!

ook handig is om te weten dat het horloge dus niet past onder de mauw wat ik zelf niet erg vind!

wat je zegt het horloge heeft grote knoppen en heeft saffier glas dat vind ik zelf erg tof!

wat ik me alleen wel af vraag wat dus het verschil is tussen de mudmaster die verkocht word rond de 300 euro en het horloge wat wordt verkocht tussen de 650 - 700 euro.

ik was wat aan het rond struinen op het internet en zag ook een limited horloge zwart met oranje die voor rond de 2000 euro te koop stond ( GWG-1000MH-1AER )

heeft dat horloge de zelfde functies?

nogmaals bedankt voor je antwoord!
groetjes,

Muddj

De verschillen tussen de maharishi (rood met zwart die je noemt) en de standaard mudmaster zijn alleen de kleuren. Let ook op, die maharisi is een limited editie die een jaar of 2 geleden voor ongeveer 700/750 euro is verkocht en nu 2000 euro is echt veel te veel geld ervoor naar mijn mening.
Dan kan je net zo goed een volledig titanium MR-G gaan halen, met gps, mb6, saffier, en hopen andere functies.
Voor de functies zijn deze horloges volkomen gelijk aan elkaar (module nummer 5463).

De lagere/goedkope klasse mudmasters hebben voor zover ik weet geen saffierglas, geen sensor functies, blijkbaar wel multiband 6 (automatisch gelijkzetten met de dichtstbijzijnde atoomklok) en ook een zonnecel om de batterij op te laden.

Veel plezier met bekijken en uitzoeken.

1 like

@CADirk top dat je zoveel van de horloges af weet!

zo word het zoeken naar het goede horloge een stuk makkelijker.

bedankt voor het uitzoeken en het uitleggen!

Muddj`

1 like

Vandaag nog een nieuwe mudmaster gg-1000btn-1a kunnen vinden in een winkel in mijn dorp.

Ben echt blij met deze Burton-editie

2 likes

Ik kan hem alleen maar aanbevelen.

Hier is de mijne in full black

Gekocht via eGlobal voor 430 ongeveer.

Ben er zeer blij mee. Vooral omdat hij helemaal zwart is. De andere kleuren vind ik niet zo mooi.

En dan ook nog even pronken met mijn Rangeman :yum:

5 likes

Super tevreden met:

GWG-1000MH-1AJR MAHARISHI

GG-1000-1A8ER

GG-1000-1A3ER

1 like

Geweldige horloges, mijn standaard horloge voor de zomer en vakanties. Mijn GG heb ik vanaf de release in 2016 en vorige week de batterijen laten vervangen.

1 like