Mudmaster vs G-Steel

:wave:t3: Beste medeliefhebbers,

Na vorige week de Marine Master vs de Sea Dweller… vandaag de andere zijde van het spectrum: de G-Shock Mudmaster GG 1000 1A3ER (hierna op de foto’s de groene) versus de G-Shock G-Steel GST W300G 1A2ER (hierna op de foto’s de blauwe) :sunglasses:

Het betreft dit gezelschap:

Ik verwacht dat de meeste onder ons ze wel kennen. Althans de Mudmaster! Zelf heb ik de groene een geruime tijd geleden gedragen in roulatie met andere G-Shocks. Ook de wat groter kunststof modellen. Toen de Mudmaster verscheen was ik instand in love. Wat een vet ding! Heb hem dan ook met plezier gedragen… maar uiteindelijk weg gedaan i.v.m. de aanschaf van zijn grotere broer die uitgerust was met hoogte en barometer. Dit paste wat meer bij mijn andere passie… klauteren op rosten al dan niet met touwen. Dit terzijde. Recent heb ik het exemplaar op de foto dan ook opnieuw aangeschaft… maar de klik om hem te houden ontbrak. Hij is dan ook verkocht er gaat eind deze maand pas weg zodat ik nog mooi dit topic kon realiseren.

Paar wrist-shotjes:

Functies
Laten we beginnen met wat deze units in hun mars hebben… veel G’s hebben standaard natuurlijk meerdere alarmen, stop watch, count down timer, verlichting en wellicht zo nog wat “standaard” functionaliteiten. Grote verschil tussen deze twee betreft;

Mudmaster

  • temperatuur meter
  • digitaal kompas
  • geheel kunststof

G-Steel

  • solar power
  • stalen case en bezel
  • radio gestuurd uurwerk

Op basis van functies zou voor mij de G-Steel winnen. Dit omdat voor dagelijks gebruik het kompas n.v.t. is… ook in de bergen is dit niet het kompas wat je gebruikt. De temperatuur meter is een leuke gadget. Maar om je pols is de temperatuur altijd nagenoeg gelijk. Voor de buitentemperatuur zul je het horloge al af moeten doen en weg leggen of bv aan je rugzak hangen. Nee dan de G-Steel… geeft tijd en datum… waar dan ook, accuraat aan!

Gewicht / draagcomfort
Tijd voor plaatjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zoals jullie kunnen zien… het scheelt maar tien gram dat de stalen variant lichter is. Denk dat dat aan meerdere zaken licht: de stalen is kleiner kwa diameter, en de kunststofbanden zijn geheel anders van samenstelling en daarbij iets afwijkend kwa lengte. Hoe dan ook zijn het lichtgewichten ten opzichte van mijn stalen duikers en dragen in vergelijk daarmee erg licht! Wel is er degelijk draag verschil tussen beide!

Kijk eerst even van boven op de zijkanten;

De Mudmaster (links) heeft aan de binnenzijde op de case twee wat harde kunststof hoekjes / afrondingen zitten, relatief stugge band en is het grootst van beide… De G-Steel heeft een zeer soepele rubberen band, is wat kleiner en loopt daardoor wat mooier en vloeiender over mijn pols. Mijn conclusie: Mudmaster draagt dikke prima, maar de G-Steel draagt wat mij betreft net wat comfortabeler. Kwa uitstraling citeer ik even mijn collega die ik de foto’s liet zien… Zo… twee stoere horloge’s! Dit moest ik beamen met een JA :stuck_out_tongue_winking_eye:

Prijs / kwaliteit
De Mudmaster is € 10,00 duurder dan de G-Steel… ik denk dat dat een gerechtvaardigd prijsverschil is… als dit twintig euro was ook nog wel. De band van de Mudmaster is toch net wat bewerkelijker geweest schat ik zo in, wat mooier bewerkte pushers van metaal. Of het iemand als geheel ± € 285,00 aanschaf waardig vindt is iets subjectief en daar moet je dan ook zelf over beslissen!

Even kijken of ik nog plaatjes heb…

Al met al vindt ik het twee mooie modellen met ieder hun eigen karakter en smoel… als IK nu moest kiezen wie op nummer 1 komt in deze versus editie… De G-Steel for me! Ietsje kleiner, fijn om de pols, ben ook wel gecharmeerd van zijn kleurtje… maar wellicht is de stalen case wel wat gevoeliger voor een wreed deurpost incident :face_with_head_bandage:

Any how… hoop dat ik jullie weer een leuk ( zoals @Mas vermelde ) stukje proza heb voorgeschoteld!

Timeless greetings :grin:

8 likes

2 stoere klokken :+1:

1 like