Er zwerven er niet zo heel veel van rond hier volgens mij. Ik weet dat @Fate_Amenable_To_Change een prachtig blauw, ingetogen exemplaar heeft, maar verder?
Eigenlijk wel jammer, want het is een mooi merk, uit een horlogestad met een indrukwekkende historie.
Naast Sinn en Damasko vertegenwoordigt Mühle Glashütte wat mij betreft ook wel echt een stroming van Duitse horlogefabrikanten, met een heel eigen filosofie op het gebied van techniek en uitstraling.
Ik trap af met de Mühle Glashütte Terrasport Lufthansa Edition. Ooit mijn tweede automaat ever, en dus zo’n beetje de oorzaak van de diepe ellende waar ik nu in verkeer, door het horlogevirus…
Ik blijf het, in zijn eenvoud een bijzonder mooi horloge vinden.
Die Terrasport is inmiddels al weer lang vertrokken en inmiddels geniet ik (de afgelopen weken bijna onafgebroken) van de Seebataillon.
Wat een waanzinnig mooi horloge is dit zeg!
-Titanium kast, dus onvoorstelbaar licht
-GMT
-Prachtig blauwe chapterring en wijzerplaat, met bijzondere geelgouden accenten
-De meest comfortabele rubber strap ever
-Niet bepaald bescheiden van afmeting met 45 mm diameter
-Prachtig gedecoreerd uurwerk, met spechthals regeling
-Echt fenomenale afwerking
Mooi horloge die Seebattailon. Door zijn formaat (lug 2 lug 53mm) niet ieders kopje thee denk ik. De prijsklasse waarin hij zich ophoudt zal waarschijnlijk ook niet meehelpen aan zijn populariteit. Maar met een gemodificeerde ETA 2893-2 als motor kan hij mij wel bekoren. Weer eens wat anders als de zoveelste sub, sea, super, marine oid. Niet dat daar iets mis mee is maar die zie je vaak genoeg voorbij komen.
Wat mij betreft ook niet, zo aan de foto’s te zien tenminste. Ben overigens geen liefhebber van bescheiden duikers, sportieve chronografen of piloten/fliegers. Die mogen van mij wel wat meer presence op de pols hebben.
Ik kende het merk eigenlijk niet, totdat een week of 2 geleden er hier op het forum een Terrasport Lufthansa werd aangeboden. Heb wat op hun site gekeken en ze maken idd mooie horloges en ik heb wel een bod gedaan op de Lufthansa maar blijkbaar wat te laag (wel een beetje spijt van).