Voor de zomer/afwisseling ben ik op zoek naar een horloge met veel extra functies, zoals thermometer, altimeter, kompas, wekker, noem alles maar op! Hoe meer hoe beter, haha
Normaal ben ik van de automaten, maar dit mag vanzelfsprekend een quartz zijn.
Zelf zat ik te denken aan een g-shock (maar welke, geen idee) of een tissot t-touch. De t-touch spreekt me meer aan, maar is wel boven mijn budget van max. 200.
De Casio Riseman (GW-9200) is wel een leuk model. Maar als je normaal meer van de automaten bent, kan je ook eens kijken naar een goede tweedehands T-Touch.
Ik vind de Tissot Touch echt super, binnenkort verwacht ik mijn nieuwe speciale versie, de Touch “Jungfraubahn”, word meegenomen vanuit Zwitserland door familie. Ik kan bijna niet wachten…
Dus de keuze zou voor mij snel gemaakt zijn.
Een gebruikte versie is mischien wel voor je, er worden er best een aantal aangeboden. En anders even wachten en doorsparen…? Of is dat ook geen optie?
De Casio Riseman (GW-9200) is wel een leuk model.
Maar als je normaal meer van de automaten bent,
kan je ook eens kijken naar een goede tweedehands
T-Touch.
==========
Ik heb niet zoveel verstand van horloges, maar een T-Touch is toch echt een quartz klokje hoor.
De Casio Riseman (GW-9200) is wel een leuk
model.
Maar als je normaal meer van de automaten bent,
kan je ook eens kijken naar een goede
tweedehands
T-Touch.
==========
Ik heb niet zoveel verstand van horloges, maar een
T-Touch is toch echt een quartz klokje hoor.
Helemaal gelijk heb je, maar het heeft nog wel analoge wijzers, wat toch wat dichter bij een automaat staat, dan een displaytje zoals met een G-Shock :). Ik heb zelf een T-Touch (naar volle tevredenheid).
Overigens kan je 2e hands wel een T-Touch vinden voor €200 denk ik zo.
Heb je die hoogte en barometer echt nodig? Leuk als je veel in de ALpen zit. Kijk eens naar de ana digis van Casio. Dan hou je nog dik 100 euro over ook. Deze heeft een maanstand en getijden weergave. Alarm timer wereldtijden ook nog. AMW710 serie. Is er ook met stalen band.
AMW705 heeft temperatuur en een fish/jacht timer
Deze heeft aleen alarm, dual time en stopwatch. Maar is wel lekker dik en betaalbaar. AMW320
Ik kijk bijna altijd naar wat ik belangrijk vind aan een horloge. Soms wil ik daar wel concessies aan doen en soms niet.
Zo neem ik deze zomer op vakantie mijn MiMB Riseman mee. Een stoere sportieve klok, die ik helaas niet vind passen bij de nettere outfits. Kwa stijl zou ik daarom liever iets als een T-Touch willen, maar ik wil geen concessies doen op de Tough Solar.
Als stijl voor jou bijvoorbeeld belangrijker zou zijn, dan zou je voor de T-Touch kunnen gaan. Of als je perse wijzers op je horloge wilt, dan kijk je ook naar bepaalde modellen.
Wat vind je daarom nog meer belangrijk aan je multi-functionele (zomer/afwissel) horloge, behalve ABC-functies. En bovendien… wat betekent ‘noem alles maar op’? Ik bedoel mijn Riseman heeft bijvoorbeeld een timer, maar op de timer mis ik de auto-repeat functie. Voor anderen is dit minder belangrijk. Moet zoiets er ook op. Op de eerste Solar Triple sensor zat bijvoorbeeld zelfs geeneens stopwatch. Als dat belangrijk is, dan zou dat een dealbreaker kunnen zijn.
Ik kijk bijna altijd naar wat ik belangrijk vind
aan een horloge. Soms wil ik daar wel concessies
aan doen en soms niet.
Zo neem ik deze zomer op vakantie mijn MiMB
Riseman mee. Een stoere sportieve klok, die ik
helaas niet vind passen bij de nettere outfits.
Kwa stijl zou ik daarom liever iets als een
T-Touch willen, maar ik wil geen concessies doen
op de Tough Solar.
Als stijl voor jou bijvoorbeeld belangrijker zou
zijn, dan zou je voor de T-Touch kunnen gaan. Of
als je perse wijzers op je horloge wilt, dan kijk
je ook naar bepaalde modellen.
Wat vind je daarom nog meer belangrijk aan je
multi-functionele (zomer/afwissel) horloge,
behalve ABC-functies. En bovendien… wat betekent
’noem alles maar op’? Ik bedoel mijn Riseman heeft
bijvoorbeeld een timer, maar op de timer mis ik de
auto-repeat functie. Voor anderen is dit minder
belangrijk. Moet zoiets er ook op. Op de eerste
Solar Triple sensor zat bijvoorbeeld zelfs
geeneens stopwatch. Als dat belangrijk is, dan zou
dat een dealbreaker kunnen zijn.
Wijzers zijn eigenlijk wel een vereiste, en verder het liefste zo veel mogelijk functies, waarvan ik een thermometer, alarm, stopwatch, hoogtemeter in deze volgorde het belangrijkste vind!