Multifort Datometer Limited Edition

Best een leuk horloge IMHO. 1918 stuks in rosé PVD & 100 in rosé goud. 40cm, dat had wel iets :wink: kleiner gemogen .

Hier onder de inspiratie uit 1939:

Zie onder meer:

15 likes

Ik vind het een stijlvolle klok, zeker in goud.
Iets bekend van de prijs?

Ik vind hem wel mooi, al zou ik liever de 1939 versie hebben :wink:

Dat lijkt mij zeker minimaal een factor 10!

2 likes

Erg geslaagde uitvoering. Mooi lettertype op de plaat!

Best een leuk ding, al weet ik niet hoe de prijs zich verhoudt tot een Oris Pointer date bijvoorbeeld.

Best een mooi ding, maar zoals zoveel re-issues gewoon een maat te groot. Door de layout (alle wijzers vanuit het midden) valt het wel veel minder op dan bij horloges met een datumvenster of kleine seconde. Daar is het meestal gewoon ronduit lelijk, Hier is het ontwerp wel in balans.

Ik ook :wink:

1 like

Mooi ontwerp, wijzers op lengte. Dat hebben ze goed gedaan. In 1939. En geen pointer date zónder minute track maar gewoon mét. Ik bedoel dat ik deze daarom niet zou hoeven:

(Dan is de ruimte tussen de uren-indices verdeeld in 2.58 datum-“indices” … Niet mooi. :face_with_raised_eyebrow: )

Nu nog in 36mm inderdaad. En minimaal gold filled, not plated. Of staal natuurlijk.

Er is nog wel iets wat ik me afvraag, de dikte. Er zit een Calibre 80 variant in.

Dat dus.

2 likes

Ik vind hem mooi, hij mag bij mij aan de pols!

1 like

Deze Mido kost € 1.110,-
En een Oris Big Crown Original Pointer Date € 1.200,- Oris Big Crown Pointer Date

De laatste keer dat ik naar een Oris Pointer date keek was deze nog rond de € 750. :open_mouth:

1 like

Hmm dat maakt de keuze niet bepaald makkelijk. Ja een nieuw horloge kopen is niet zo leuk meer, alles wordt een stuk duurder…

Ik vind hem wel geslaagd.
Wel een beetje 55+
Hoe verspringt de datum, gradueel of met een klik?
Ik ben niet goed bekend met pointer dates, lijkt me
wel iets voor in de toekomst.

Heb net een originele op marktplaats gezet, worden zelden aangeboden. Voor HV leden speciale prijs, stuur even een Pm.

Zeer zeldzame mido datometer bumper automatic jaren 40

1 like

Correctie, HF leden. Fout in eerdere bericht.