M’n Mundus uit de jaren '40 met Landeron 48 uurwerk bleef vanavond in ene stilstaan. Vanalles geprobeerd maar niet aan de gang te krijgen.
Wie kan me helpen met een servicebeurt en evt. benodigde onderdelen ?
M’n Mundus uit de jaren '40 met Landeron 48 uurwerk bleef vanavond in ene stilstaan. Vanalles geprobeerd maar niet aan de gang te krijgen.
Wie kan me helpen met een servicebeurt en evt. benodigde onderdelen ?
Chrono staat wel uit…? Het kan heel soms gebeuren dat er chrono-tandwielen i.p.v. in elkaar, OP elkaar lopen. Dan staat de boel in 1 keer stil. Is een kwestie van afstellen. Maar dat hoeft het niet te zijn natuurlijk… Ik had een top-adres voor Landerons voor je, maar die neemt helaas geen werk van particulieren meer aan - Pikotech. Succes!
Hoi,
Kun je hier een scherpere opname van uploaden. Heb het idee dat de vertanding te diep ingrijpt.
Helaas alleen maar een gsm…
Ik denk dat Men de vertanding bedoelt tussen het aandrijfwiel en het koppelingswiel, verbeter me aub als dat niet zo is Helaas is dat niet iets wat je zelf 1,2,3 kunt herstellen. Dan zal je de diepte van het koppelingswiel tov. het aandrijfwiel en het chrono seconde wiel (chrono runner) moeten fijnregelen met concentrische schroeven. Afblijven zou ik zeggen
Exact! Moet normaal max 2/3 zijn. Lijkt meer. Tel daarbij op dat het uurwerkje niet echt schoon oogt…zal de amplitude wel laag zijn en is het punt bereikt waarbij een uitgebreide service wel nodig lijkt te zijn. I.d. niet zelf aan gaan stellen.
Mocht je hem ergens heen opsturen ter reparatie kijk dan goed uit en verpak hem heel goed in bubbels. Balans heeft geen schokbreker en de kans op breken van de balanstap is aanwezig als het vervoer te ruw is.
Gr.men
Dank allen voor jullie reacties !
Het horloge wordt deze week opgestuurd naar een mede HF’er