Munich watchfair 2012

Hallo horlogevrienden,

Hier een klein (foto)verslag van ons Munchen weekend;

We waren op zaterdag vertrokken om nog een beetje cultuur mee te kunnen pakken;

In het centrum ('s nachts) signaleerden we verschillende dubieuze types… waarschijnlijk Italiaanse handelaren :smiley:

's Morgens zijn er altijd mensen die hun dag verslapen en mensen die leven to the max :wink: Zelf omstreeks 07.30 een mooie wandeling met JMN gaan maken door het park naast het hotel;

De beurs zelf; kilo’s sport Rolex en Omega, veel A.P. en redelijk wat Russische handelaren met vintage klokjes die ik verder niet herkende. Weinig aanbod tot 500,- en veel vanaf 3k prijzen.
De prijzen verschilden overigens van redelijk (1100,- voor een jaren 80 Speedy / 3600,- voor een redelijke 5513) van absurd. De kwaliteit leek redelijk maar ook helaas hier ook wat dubieuze zaken. Doos en papieren bij vintage zijn overigens voor mij voorgoed verleden tijd.

Het vetste moment voor mij was een gesprekje met een handelaar die 20 jaar geleden al met Tudor bezig was. Een aantal goede tips gekregen en zijn topstuk bekeken;

Proto type square guards submariner voor de Marine National. Vraagprijs 20k, dit vanwege de re-lume.

De terugreis, in 5 uur en een kwartier inclusief eten en 1 x tanken verliep eigenlijk super. Hopelijk komt er geen na heffing :wink:

Hans, Tombeur en Joost, bedankt voor het leuke weekend!

Gr. Roel

Dat ziet er uit als een geslaagde road-trip (tu)

Het was meer dan gezellig. Jammer dat het in zo’n Toyata wel erg lang duurt de reis :)-D

Joost
Tom
Roel

Bedankt voor het leerzame en calorierijke weekend :smiley:

Hans

Paulaner!

Het was heel gezellig mannen.

Leuk om te zien dat een gezamenlijke hobby kan leiden tot een vriendschap, waarbij de hobby een bijzaak wordt.

ticothijs82 Schreef:

Paulaner!

Yep! We hebben gegegetn ( o ja, en gedronken) in hun Restaurant/proeflokaal!

:)-D

JMN Schreef:

Het was heel gezellig mannen.

Leuk om te zien dat een gezamenlijke hobby kan
leiden tot een vriendschap, waarbij de hobby een
bijzaak wordt.

+1

Zoveel stelde die beurs nou ook weer niet voor maar wat een heerlijke alibi :smiley:

hcptdg Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Paulaner!

Yep! We hebben gegegetn ( o ja, en gedronken) in
hun Restaurant/proeflokaal!

Geile über klasse (tu)

ticothijs82 Schreef:

hcptdg Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Paulaner!

Yep! We hebben gegegetn ( o ja, en gedronken)
in

Geile über klasse (tu)

Te gek bier van Paulaner en het eten in het proeflokaal was echt heerlijk. Je moet een beetje van deze stijl houden maar het past volledig in mijn straatje :wink:

gr. Roel

Wat ik een beetje miste waren de openhartige Dirndljurkjes van de serveersters

:slight_smile:

ticothijs82 Schreef:

hcptdg Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Paulaner!

Yep! We hebben gegegetn ( o ja, en gedronken)
in

Geile über klasse (tu)

http://www.nockherberg.com/wirtshaus.html

in 5uurtjes naar Munchen vliegen met JMNair volgende keer boek ik ook weer :wink:

John

Roel is de vorige keer gaan vliegen vanuit Duesseldorf. Duurde van huis uit naar de beurlocatie lamger dan nu…

Superleuk om een impressie te krijgen van wat ongetwijfeld een fantastisch weekend is geweest!

+1 (tu)

Viel mij ook al op.

dmc Schreef:

Superleuk om een impressie te krijgen van wat
ongetwijfeld een fantastisch weekend is geweest!

Op stap met zuiplappen en vreetzakken is altijd leuk :wink:

Zoals gezegd, het alibi was minder belangrijk maar uiteraard wel leuk. Met z’n vieren hebben we best wat kennis van (vintage) horloges maar ik persoonlijk zou er toch niet graag een grote aankoop doen.

Gr. Roel

Is noch get blieve plekke?

sorcees Schreef:

Biena…

Een Engelsman was Joost 25 seconden voor en daardoor bleef de Speedmaster niet an ziene heng plekke :slight_smile:

Met vrienden weg en dezelfde hobby hebben en daarbij lekker eten en drinken…meer moet da ni zijn :smiley:

Bedankt voor het verslag Roel.:wink:

sorcees Schreef:

Een mooie horloge etui (plaats voor 6), gekocht bij de Italiaan-met-vriendin-met-dikke-tieten. Verder een Panerai band en een Panerai service box.

Hier de band (van nylon / nato band achtig materiaal) voor in de zomer;
(het hapje erbij was ook weer lekker :wink: )

Even staan denken over een blauwe Tudor 76100 (om er hier een beetje mee te handelen, in alle eerlijkheid) maar ik vond de kast uiteindelijk toch niet goed genoeg. Er stond verder een zwarte snowflake met datum maar daarvan vond ik de Beyeler wijzerplaat ook niet goed genoeg. Vraagprijs op leren nato was overigens 2450,-.

Gr. Roel