Het bandje inclusief de sluiting van de Must by Cartier 21 van mijn vriendin is aan het einde van zijn latijn. Onlangs bij Cartier geweest voor een nieuw bandje inclusief sluiting maar dat gaat 730eu kosten. Nu ben ik op zoek naar een leren alternatief, incluis sluiting dus. Een uurtje op google geeft ook niet echt bevredigende resultaten. Iemand ervaring met alternatieven? Of met horlogemakers die bestaande bandjes kunnen ‘insnijden’?
Bij ABP kan je in de custom bandjes wel iets uitzoeken dat past… maar ook niet goedkoop: tussen de 400 en 500 euro denk… en dan is een OEM niet eens meer zo ver weg… succes!
Gewoon bukken
Wat kost de sluiting, misschien die los bestellen en via Aaron Bespoke Montreal een custom band bestellen (voor ca €250~270 moet een krokodillenband lukken).
Over een paar weekjes is het rikketik, daar vind je vast betaalbare alternatieven
Past daar geen “gewoon” bandje met uitsparing in? Zolang het geen dik gevuld is…
Oh, inclusief sluiting. Hmja dat maakt het al iets minder evident.
Op C24 of eBay zou je naar een sluiting kunnen zoeken en daar zoals hierboven al genoemd een custom band bij laten maken. Kun je zo duur maken als je zelf wilt.
Ik heb nog wel zo’n sluiting liggen, maar die is met een breedte van 16mm net te groot voor de jouwe.
Kan de sluiting van dit bandje nier meer gered worden?
Waarschijnlijk een horlogemaker gevonden die de sluiting kan repareren inderdaad, die gaat ook naar bandje op zoek! Dank!