Must resist

Hij is eigenlijk te klein voor mij (34mm), maar tjongejonge wat vind ik dit een leuk setje :+1:

Must resist…

.

5 likes

Dat kan ik mij goed voorstellen, maar 34mm is ook voor mij net te klein, zeker voor een chronograaf. Waar vind je zoiets moois.

Deze kwam ik recent ook al tegen. Zeer leuk horloge!

Voor mij ook veel te klein, maar oy, wat een plaatje zeg…

Houdt de kleine maat de prijs ook klein?

Bij mijn ruim 17 cm pols zou die wel passen :heart_eyes:

1.250 dollar!

Ik ga niet meer kleiner dan 36 :wink: heerlijk mooi wel.
Heb een gelijkende Wittnauer die volledig uiteen ligt waar ik eens aan moet beginnen.

Da’s echt teveel voor een vaag B-merk, hoe mooi de set ook is - en dat is-ie wel. Maar het kan dat ik achter loop met de stijgende prijzen hoor… Die bubbel zou toch 'n keer moeten klappen lijkt me.

Had 'm gevonden, was wel ff slikken ja…

Vraag ik me af, banden met Zodiac als ik het goed begrijp, en

https://watch-wiki.org/index.php?title=Clebar

Nou dat is Clebar nu wel echt niet :stuck_out_tongue: Inderdaad banden met Heuer en Zodiac

Dat betwijfel ik. Ik betwijfel zelfs of er een bubbel is. Mensen zoeken naar alternatieve investeringen nu de rente´s zelfs onder 0 duiken. En je handelt met een object met een natuurlijke schaarste.

Jeetje, mooi dingetje zeg.

Zou me verder niks aantrekken van die 34mm.

Beetje ‘fuck de haters’. Met m’n vrouwenpolsjes :smile:

2 likes

Niet helemaal
Clebar was een handelsmerk van Leonidas die weer distributed werden door Edward Trauner.
Deze had ook het merk Zodiac in de distributie. Toen Leonidas en Heuer samen gingen werken verdween het merk Clebar .

Clebar en Heuer hadden geen banden. (dispuut)

Citaat
Clebar watches were distributed by Edward Trauner Corp who also distributed the brand Zodiac. Clebar watches were also manufactured in Le Locle by Zodiac.

Link van @M_Singer
Clebar
Schweizer Uhrenfabrikation
Clebar war zu Beginn der 60er Jahre des vergangenen Jahrhunderts eine Handelsmarke der Leonidas Watch Factory. Der Markenname wurde zum ersten Mal 1925 verwendet aber erst 1948 als Marke eingetragen. Die Hauptproduktlinie umfasste Stoppuhren und Chronographen. Clebar Uhren wurden von der Edward Trauner Inc. vertrieben, die auch die Produkte der Marke Zodiac vertrieb. Herstellungsort von Clebar Uhren war vor allem Le Locle. Mit der Fusion von Leonidas mit Ed. Heuer (1964) zur Heuer-Leonidas S.A. verschwand die Marke Clebar.

Maar de ‘Poor man’s Carrera’s’ en dan bedoel ik de echte effectief door Heuer-Leonidas geproduceerde zit Clebar toch bij en is toch na 64?

Altijd weer onduidelijk of er dan een transitie is geweest en of er een periode was dat er inderdaad een aantal Clebar horloges bij Heuer-Leonidas werden gemaakt. Dit wordt nergens beschreven. (kan makkelijk natuurlijk)

Clebar bestaat overigens nog steeds (of weer)
http://www.clebarwatches.com/

Edit
@GhentWatch

Toch wel
http://www.onthedash.com/poormans.shtml


1 like

Feels good to be right :wink:

Dus deze zijn dan echte licensed Heuers. We mogen dus eigenlijk na 64 spreken van zustermerken toch?

Vandaag nog zitten lezen over de JLC ,VC ,AP, Favre-Leuba connectie. De megaconglomeraten bestaan al veel langer dan ik had gedacht :slight_smile:

Zolang bestaat Favre al en was schijnbaar DE pionier van Le Locle

The 13 March 1737, was a date that put Le Locle on the map of the Horology world unlike it ever was before. It is on this date that the first archival document states that Abraham Favre was a watchmaker with his own workshop.

:smile:

1 like