Met veel genoegen deel ik hier mijn mooie vintage Mutrix horloge.
Speciaal voor mij immers tussen overlijden en begrafenis nu van mijn vader ging ik ´om even mijn gedachten te verzetten´ langs een vintage shop en deze Mutrix lag er. HandopInder in erg mooie staat 17 jewel. Zo hoor ik precies mijn vaders hart nog een beetje tikken en deel ik mijn vintage horlogepassie met een mooi horloge met hem.
Ik ken Mutrix eerlijk gezegd niet maar vind dit een prachtige vintage, en nu dus ook een speciaal exemplaar. Mooi hoor…
Mutrix is/was een merk van Johannes C. Wolfers uit Berchem, Antwerpen dat werd geregistreerd in 1963.
Mooie nagedachtenis aan je vader met een heel mooi vintage horloge! Innige deelneming.
Dank voor de achtergrond ik denk zelfs dat jij dit op het forum bij een Mutrix zette dus was ik overtuigd dat het een goed horloge is. (Was wel redelijk duur vond ik maar ja de gelegenheid maakt het me wel waard)
Dat gebeurde door een ander forumlid, hoor. Ik leerde ook pas voor het eerst over dit merk door hier op het forum opzoekingen te doen. Terwijl ik nota bene zelf in Antwerpen woon!
Ik keek de stichtingsgegevens nog eens na op www.mikrolisk.de:
Er valt verder blijkbaar weinig info over het merk te rapen, wat me nog nieuwsgieriger maakt naar wie er achter zat en waar in Berchem het bedrijfje gevestigd was.
Ik heb zelf nog geen Mutrix in mijn collectie maar hoop er op een dag een hele mooie op de kop te kunnen tikken. Die van jou is de mooiste Mutrix die ik ooit al zag!
Toevallig ben ik ook van Antwerpen (Hove) daarmee heb ik ze ´hier´ wellicht kunnen kopen. Ik wil ze je wel laten zien maar ik wil ze niet meer kwijt hehe
Maar enkele fotootjes stuur ik je hieronder met plezier
Een prachtig horloge, met een mooie herinnering.
Dan wonen we niet al te ver van elkaar.
Ik vind het een heel mooi horloge met die sobere indexen, dauphine wijzers en grijze wijzerplaat op stalen bandje. Ingehouden klasse maar toch niet saai vind ik.
Maar je moet een ander steeds het zonlicht kunnen gunnen
Een bezit om te koesteren, dat vast nog vaak warme herinneringen aan je vader zal oproepen.
het is goed dat zoiets de herinnering aan je vader geeft,
dat maakt het horloge dan ook speciaal,
ik denk wel niet dat deze de collectie zal verlaten,
draag hem in goede gezondheid.
Mooi
Prachtige minuten track. Mooi horloge. Gefeliciteerd met die aanschaf.
Wel gecondoleerd met het verlies van je vader. Dat zuigt. Ik wens je veel sterkte.
Gecondoleerd met je vader, fijn dat je dit horloge tegen kwam en zo de herinnering iedere dag aan de pols voelt. Ik ken dit merk ook niet maar begrijp dat het uit België komt.
Zeker dank! En het is echt een heel mooi horloge loopt prima voor zo’n vintage en blij dat ik het met allemaal enthousiaste horlogeliefhebbers kan delen