Gisteren tijdens het stappen een muurtje geraakt, vol met het glas van mijn nieuwe Citizen Nighthawk
Een paarflinke krassen in het mineraalglas als gevolg.
Ik weet dat uitpoetsen oid geen optie is. Iemand nog tips?
groeten,
Stefan
Gisteren tijdens het stappen een muurtje geraakt, vol met het glas van mijn nieuwe Citizen Nighthawk
Een paarflinke krassen in het mineraalglas als gevolg.
Ik weet dat uitpoetsen oid geen optie is. Iemand nog tips?
groeten,
Stefan
Polijsten kon volgens mij niet echt met mineraalglas.
Ik zou het eruit laten halen en er saffier voor terug laten plaatsenā¦
was ook mijn idee Jazz, maar heb je daar ervaring mee? Ik heb al op horlogeglas.nl gekeken maar heb geen idee van de kosten.
Heb er geen ervaring mee, maar zag op google dat ze ook werden geleverd met saffierā¦
Balen zeg!
Dat is dus de reden dat ik liever saffierglas heb op mān klokjes.
Misschien dat je Citizen een brief kan schrijven?
ja de europese en japanse versie. Ik heb de aziatische versie. Geen saffier en niet radio controlled.
Ik zou in eerste instantie even gaan voor de makkelijke weg: bij de Citizen-AD naar binnen stappen en vragen wat een nieuw glaasje moet kosten.
Denk je dat ze me kunnen/willen helpen Paul? Het model is immers niet leverbaar in NL.
Groeten,
Stefan
Nou, een goede AD probeert altijd te helpen, niet geschoten is altijd mis.
je hebt bij citizen nog wel eens dat ze ook bij een juwelier liggen met ook horloges uit het hogere segment ā¦
Ik heb vaak wel het idee dat de kans dat je daar beter wordt geholpen als in een mode winkel waar citizen het top merk isā¦niks ten nadele van de meestal jonge dames die daar achter de balie staan ā¦
vooral voor dit soort problemen ā¦in ieder geval succes
Sorcees heeft gelijk: gewoon proberen, Stefan. Want niet geschoten is (inderdaad!) altijd mis.
Dankjullie wel allemaal, ik stap gewoon de locale ad binnen.
Ik heb net mijn non-euro versie van mijn Nighthawk terug gekregen van mijn Citizen-AD met een nieuw glas (zelfde verhaal :))
Kosten, ā¬60,-
Ik heb net mijn non-euro versie van mijn Nighthawk
terug gekregen van mijn Citizen-AD met een nieuw
glas (zelfde verhaal :))Kosten, ā¬60,-
Daarom vind ik 't Seiko Monster zo fijn. Kast beschermt bezel. Schuin oplopende bezel beschermt glas. Erg handig voor mensen die tegen muren aan lopen. 
Ik dacht ook al toen ik het horloge voor het eerst in het echt zag āvast een scratch magnetā (omdat het glas verder uitsteekt dan de rand van de kast). Mischien moet ik toch saffier overwegen als ik toch bij de horlogemaker ben.
Groeten,
Stefan
Ik dacht ook al toen ik het horloge voor het eerst
in het echt zag āvast een scratch magnetā (omdat
het glas verder uitsteekt dan de rand van de
kast). Mischien moet ik toch saffier overwegen als
ik toch bij de horlogemaker ben.Groeten,
Stefan
Waarbij dan wel aangetekend moet worden dat je bij saffierglas een iets grotere kans hebt op het totaal ābrekenā van het glas als je er vol mee tegen een muur was opgeknald.
Hoi Stefan,
Ik heb een jaartje geleden bij horlogeglas.nl een nieuw saffierglas in mijn Meistersinger laten zetten, 43mm kostte toen ā¬100,00.
gr.Joep
Horloge ligt inmiddels bij de AD. Ik heb toch gekozen voor orgineel gehard mineraalglas. Saffier zou extreem veel duurder zijn (3x zo duur) en waterdichtheid zou niet meer gegarandeerd kunnen worden. Over een weekje is het horloge als het goed is klaar, dan maar voorzichtig doen voortaan!
Groeten en bedankt voor het meedenken allemaal,
Stefan
Hij is weer terug, toch blij dat ik het heb laten maken. Nette prijs overigens; ā¬35,- voor een orgineel glas incl montage en waterdichtheid testen.
Groeten.
Stefan