Omdat ik, vooral voor 's nachts, graag een horloge met tritium wil hebben en een fan ben van de ‘milsub’ heb ik een MWC Automatic Military Divers Watch on Bracelet with Tritium GTLS besteld. (NB Zelfs een nieuwe Seiko duiker kan ik tegen de ochtendschemering inmiddels -50plus- niet meer goed zien).
Naar mijn smaak een leuke klok, niet direct een ‘wannabe Rolex’ (m.i. een voordeel) en ook nog voor een heel redelijke prijs, €409, zeker met bracelet, safier en ceramische bezel-insert. eerst nog gemaild, want was niet helemaal duidelijk of het een NH35 of een non hacking Myota betrof. Binnen 10 minuten antwoord van MWC er zou een NH35 gemonteerd zijn, dus besteld.
De eerste verrassing was de ordebevestiging van het mij onbekende ‘Timepiece Service Centre’ en een verzendadres vanuit Engeland. Maar goed, horloge onderweg en binnen drie dagen bezorgd.
Toen kwam de volgende, vervelende, verrassing: het horloge hackte niet wanneer ik de kroon uittrok tot de derde positie … en leek op het gehoor ook wel op een hogere frequentie te lopen dan de 4R36 in m’n Turtle? En de bezel zat aan de onderzijde zo los dat deze rammelde!
Oké, kan niet altijd goed gaan (met bestellen via internet) dus even een mailtje naar MWC … Nu na drie dagen nog geen reactie … O … Ja … staat ook op de pakbon -> klagen bij Timepiece Service Centre.
Ticket aangemaakt in systeem TSC -> na twee dagen reactie -> Nee meneer in die duiker zit een non hacking Myota en die bezel stelt niets voor kan niedere horlogemaker oplossen wij betalen u de kosten.
Oké, dan terug (gelukkig zat horloge nog volledig in de stickers want voorwaarde), en volgens website binnen 8 dagen na ontvangst een refund -> een ‘RAN’ nummer aangevraagd en via PostNL verzekerd met T&T terug.
Twee dagen later bezorgd bij TCS. Na tien dagen maar eens een mailtje naar TSC waarom ik nog niets gehoord had -> Reactie wanneer (?) was het T&T nummer dan zouden ze het inchecken … Nederlandse en Engelse T&T en afleverdag en datum doorgemaild en na weer 5 dagen een iets bozer mailtje gestuurd waarom ik nog steeds niets hoorde …
Na één dag een excuus maitje en de belofte dat het wordt uitgezocht, uur later mailtje -> horloge was bezorgd bij de buren, we maken het zsm in orde. En de volgende dag een mailtje van MWC ik zou een refund ontvangen hebben (exclusief verzendkosten maar goed, soit, wat mij betreft klaar).
Een week later, nog geen refund bijgeschreven op het Paypal account waarmee betaald is nog op de bankrekening die er aan gekoppeld is. Vanworgen gebeld met Paypal; een refund is een ‘druk op de knop’ en daarna direct zichtbaar op je rekeningoverzicht. Kan ook via omweg maar dan had de medewerker dat al in het systeem gezien -> conclusie een week na mailtje waarin sprake is van een al uitgevoerde refund is er nog geen cent teruggestort!
Heb net maar weer een mailtje naar support@MWCwatch.com gestuurd, als zij daar niet op reageren gaat Paypal dit als een geschil oppakken.
Ik houd jullie op de hoogte …
Groeten Mick de Boer