MWW Iconik2 LE - Explorer hommage, maken of kraken?

Hallo iedereen,

Ik heb van MWW vorig jaar een Tatoskok via Kickstarter gekocht.

Alhoewel het horloge heel deftig, kwalitatief afgewerkt was, deze toch laten gaan wegens geen klik. Nu komt Doug met een Early-Explorer hommage… Omdat we allen graag kletsen als oude wijven over horloges, wat denken jullie hiervan, puur uit het standpunt van hommage, en met de gepresenteerde specs èn prijs???

http://www.manchesterwatchworks.com/store/p23/THE_ICONIK_2_(PRE-ORDERS_NOW_OPEN).html

1 like

Twijfel of ik hem ook moet gaan bestellen ! Zeer leuk hommage…

Leuke klok. Dankzij de wijzers, honeycomb dial, wijzers en sandwich dial wel een eigen smoel. In ieder geval niet zo’n 1 op 1 kopie.

Maar vooral door de maat zou ik hem voorbij laten gaan, 36mm is voor het type horloge een mooie maat, hooguit 38.

Ik vind de kast een beetje lomp, maar met de band erbij wel lekker solide. De honeycomb dial in combinatie met sandwich markers vind ik persoonlijk een gigantische afknapper. Gewoon nooit écht strak.

1 like

Een allegaartje van verschillende stijlelementen die totaal niet bij elkaar passen. Niet mijn kop thee.

Het doet het origineel geen eer aan.
Een NOMMAGE

Grt.

Die 6… Lijkt nergens op

Ik ben al een poos op zoek naar een ‘reserve werkhorloge’. Eentje die ik probleemloos achter kan laten zonder gestolen te worden (en de financiële pijn minder Is), met geschroefde kroon voor wr, zonder datum zodat ik die in alle haast niet hoef in te stellen. Deze maakt goeie kans!
Had alleen liever gepolijste stalen wijzers…

De 9 wel dan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like