Vandaag spontaan een middagje vrij genomen vanwege het mooie weer. Bij thuiskomst bleek mijn dochter een spannend doosje afkomstig uit HongKong in ontvangst te hebben genomen van de postbode.
Dit pakje is krap anderhalve week na bestelling binnengekomen. Dat viel niet tegen. Wat er uit het doosje kwam viel mij ook niet tegen!
De eerste keer dat ik een horloge via de post binnen krijg. Uitpakken geblazen dus.
Mijn dochter zat vol verbazing en medelijden te kijken naar mijn drukke gefotografeer en geknip.
Je eerste ’Alpha’ en dan al meteen een schot in de roos.
Een prachtig gedistingeerd horloge welke jou met plezier de tijd doet gade slaan.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit bekoorlijke horloge.
En laten we eerlijk zijn Maarten, jou dochter heeft zo vol bewondering jou horloge-manie gadegeslagen, dat dit hét moment is om morgen voor haar een vrolijke ‘Swatch’ te kopen.
Gefeliciteerd met je eerste Alpha. Het bekende pakketje met de mooie postzegels.
De ‘PO Hommage’ is een fraaie, ik heb hem zelf ook. De prijs kwaliteit van (met name) deze is enorm. Niet iedereen waardeerd deze horloges, vanwege het feit dat de meeste modellen sterk geïnspireerd zijn, maar daar zijn ze echt niet de enige in.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.Vindt het persoonlijk een heel mooi horloge.Zeker gezien de prijs/kwaliteiverhouding
Ben eigenlijk zelf ook wel geinteresseerd,maar mag ik vragen of hier nog invoerrechten en/of BTW betaald moet worden?
Zal me wel niet in dank afgenomen worden maar ik
vind het helemaal niks.
Een duiker die niet in het water kan…
Zonde van je geld.
Och, de enige duiker die ik in het water om hou is mijn Black Monster. Als ik een echte Planet Ocean had deed ik die mooi af voor ik ging zwemmen. Zelfs m’n Orsa’s komen het water niet in…
Tja, Da’s pas een vergelijking
Een quarz casio van €69 met een mechanische alpha van €38 (US$57).
En wie koopt er nou een alpha voor zijn waterdichtheid? Maar mocht je er toch behoefte aan hebben, gewoon even de pakkingen checken, danwel vervangen. Quote van een horlogemaker:
[quote]The watch cases that Alpha uses are capable of withstanding much higher pressure rating than they advertise.
My PO-style and Sub-style cases have been up to 10 atm, without leaking, they may have gone further, but that was all I could do then.
Why then do they advertise much lower ratings?
Simple - cost. (How else do you think they can sell them at those prices.)
With higher rating, people will expect more from them, if QA allows one to pass through right now without a case back gasket or no crown gasket, and you take in the pool and it floods, “It’s a 3 atm rated watch, it shouldn’t be in the pool. No warranty.”
Also, with this minimum rating, they probably don’t even bother to actually do any water resistance testing. (If you had a WR of 5 atm or more it would probably behoove you to test a statistical sample from each batch produced.)[/quote]
Bedankt voor al jullie reacties! Zelf reageer ik niet zoveel wanneer anderen een nieuw horloge hebben maar het is toch wel heel leuk om te lezen. Ik beloof verbetering!
Na een weekend dragen bevalt de Alpha mij goed.
Echter, het bandje is iets te scherp afgewerkt. Het bandje is heel mooi maar soms als hij iets afzakt en een klein beetje op mijn pols hangt snijd hij een beetje.
Alles bij elkaar ben ik heel tevreden voor die 44 euri! Het is mijn eerste Alpha maar het zal niet mijn laatste zijn…