My first Casio

Goedendag, zoals de titel al zegt is vandaag mijn allereerste Casio gearriveerd. Een wat ouder model, nieuw en geheel compleet, een Oceanus Alarm Chronograaf. Een stoer horloge met solide schakelband en beveligde sluiting. Datum aanduiding en alarm wat je middel een trekknopje aan (en uit) kan zetten. Ondanks zijn naam is deze niet 200m waterresistant maar 100m. Goed genoeg want als ik hiermee ga duiken kom ik toch nooit meer boven :wink:

De doos is goedgekeurd:

Horloge past mooi om mijn pols van 17,5 cm. Stoer en toch ook best netjes.

Mooi reliƫf op de wijzerplaat.

Al met al is de eerste indruk positief. My first but not my last…

Bedankt voor het kijken.

Hij is leuk - mooie 3d-wijzerplaat.

Niks mis mee. Leuki(tu)

Proficiat!

Leuke klok , ziet er goed uit . (tu)

Mooie wijzerplaat!

Gave Casio.(tu)

Mooie Casio, ik ben niet zo van de vierkante horloges maar deze is wel leuk.

Mvrgr, Andre

Ze maken leuke klokjes .
Deze is erg leuk.
Proficiat

groetjes Lenno

Ik dacht even dat ik deze te zien zou krijgen…

Dat is mijn favoriete Oceanus. Maar ja die is wel 20x duurder. Deze is ook mooi. Met Casio kan je eigenlijk nooit fout gaan. (tu)

Gefeliciteerd met je eerste Casio! :~ Ik kan je nu al verklappen dat dit niet je laatste Casio is.
Casio is namelijk net als Seiko, namelijk: verslavend! :slight_smile:

Die Oceanus @dreski is wel erg fraai, 1500 stuks van gemaakt las ik. Een Casio met deze functies staat ook op de verlanglijst, Edifice heeft fraaie modellen.

Nog wat bevindingen; de lumi werkt prima, zie weinig verschil met de uitstekende Seiko-lumi. Het horloge weegt 165g zoals op de foto’s (met 2 schakels eruit) en heeft een alarm-toon die wat meer doordringt dan de toon van de (mijn) Seiko 7T62. Achterkant is zoals veel Casio’s geschroefd.

Mijn beste,

Proficiat met deze robuuste Casio!!
Een mooi model ook. Zie je niet zo vaak zo’n tonneau model.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze welgevormde alleskunner!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-