My first Sony.... euh Seiko

Hier is die dan! My first Sony… euh ik bedoel Seiko!

Al maanden lang wilde ik eens een Seiko aan mijn kleine collectie toevoegen. Het begon eigenlijk meteen SNK809 die ik op het oog had. Een betaalbaar klokje om eens te starten met de hobby. Al gauw kwam daarvoor een ander horloge. Toen maar eens gaan kijken naar een SKX… maar dat werd weer een diver van Citizen. Ondertussen nog wat andere horloges gekocht, dus die Seiko kwam er maar niet van.

Nu was het tijd om niet af te dwalen en echt voor een Seiko te gaan. Dat het een diver moest worden, was een pré. Na wat speurwerk ging ik voor een Turtle… alleen welke kleur? Na eindeloos veel reviews kijken was ik er over uit dat ik wel zo dicht mogelijk in de buurt wilde blijven van de originele 6309 en ik had mijn oog laten vallen op de SRP777. Uiteraard nergens in NL te krijgen, maar toch kon ik bij een dealer een Turtle passen. 45mm is toch best groot voor mijn 18cm polsjes, maar het droeg toch kleiner dan ik dacht! Mooi!!! Dan kan het zoekwerk beginnen op internet. Uiteindelijk ben ik bij een dealer uitgekomen in Zweden. De Turtle was keurig geleverd, twee dagen na de bestelling.

Nu kwam het meest spannende moment: is alles wel netjes opgelijnd? De verkoper zei van wel… maar ja, je weet maar nooit.

Alles zag er keurig uit. Alleen de chapter ring heeft bij de 6 een hele kleine afwijking naar links, maar het is nog niet eens 1mm. Dus goedgekeurd wat mij betreft!

Nu is het alleen wachten tot mijn verjaardag. De Turtle heb ik namelijk gedeeltelijk gekocht en is gedeeltelijk een verjaardagscadeau.

Het aftellen kan beginnen haha

38 likes

Een mooi verjaardags cadeau , gefeliciteerd met je aankoop .

1 like

Die zit relatief los gemonteerd in de kast, en kan met een kwartiertje werk meestal wel een fractie de goede kant op geduwd worden. Even uurwerkje er uit. Zit iets speling L/R op de ring, kun je er meestal wel uithalen. Eenmaal het uurwerk er weer in en het deksel dicht, zit de ring weer goed gefixeerd.

Bij de meeste Speedmasters zie je ergere misalignment-issues trouwens. Weet er alles van. :smile:

2 likes

Hopelijk niet te lang wachten tot je verjaardag

1 like

Ik dacht even dat het hier over ging…

8 likes

Gefeliciteerd :+1:

Deze foto is genomen door iemand van het forum, maar toen ik deze foto dus zag, wist ik dat ik er ook een moest hebben! En nu een jaar later zit hij nog steeds af en toe op de pols!

7 likes

Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Prachtig! De mooiste uitvoering vind ik zelf.
Draagt echt heerlijk die kast.
Aanrader is de flatvent rubber band die Monsterwatches verkoopt. Die zit echt perfect.

Heb helaas geen betere foto.

2 likes

Veel draag- en zwemplezier met deze duikert.

1 like

Gefeliciteerd alvast !
Ja mooie duiker!

1 like

Met deze duiker kan het niet misgaan gefeliciteerd! :v:t4:

1 like

Dat is inderdaad een mooie strap! Is die net zo soepel als de originele strap, want die vind ik ook verassend goed zitten.
Een waffle strap zie ik ook nog wel zitten haha.

1 like

Nog soepeler :hugs:

1 like