Hallo, mijn naam is Harmen (41 jaar), ruim een jaar lid, niet zo actief geweest, meer op de achtergrond, beetje meelezen.
Hoog tijd om mezelf te introduceren. Dagelijks met horloges bezig, als hobby, misschien meer een passie, maar niet echt mensen in mijn omgeving om dit mee te delen. Mijn vrouw begrijpt het niet en elke keer is het een “battle” als ik weer iets op het oog heb. “Wat heb je aan NOG een horloge?!” Ik kan het haar ook niet uitleggen. Ze heeft natuurlijk gelijk ook, maar het is een zieke verslaving, althans zo voelt het soms… “Just one more watch… Dan is mijn collectie rond… Yep… Zucht…”
Begon als puber toen een jongen uit de buurt met een koffer vol replica’s op de stoep stond, vooral Breitling en Rolex, ik was gefascineerd… End so it began… Ben pas een paar jaar echt begonnen aan mijn watch collecting journey.
Oké, sluit ik af met wat zaken die ik, al doende, tot dusver heb geleerd. Ik merk dat waar ik voorheen smachtte naar vooral 10K plus horloges, ik het fijner vind om meerdere horloges te hebben en elke ochtend te kiezen wat ik om doe n.a.v. hoe mijn “mood” is. Ik zou er wat kunnen verkopen en mijn grail kunnen aanschaffen, maar ik ben niet een one-watch kinda guy (bevinding 1), misschien veranderd dat gaandeweg nog.
Ik koop niet om te flippen, tenminste tot dusver (bevinding 2). Kan vandaag verandering in komen, ik wachtte al een poos op twee modellen (zie foto 2 x Cartier Tank) en ze kwamen vanmiddag tegelijk binnen. Hier kom ik thuis niet mee weg, dus wellicht kan ik iemand anders blij maken met een van beide, denk dat ik de Solarbeat houd…
Ik kan er echt met me, myself & I plezier van hebben (bevinding 3), een mooie klok is niet (echt) om mee te pochen (who am I kidding, soms wel stiekem, but nobody seems to notice or care). Ik werk al sinds het nieuwe normaal van huis en geniet elke dag van wat ik om de pols heb, niemand die het ziet. Merk zelfs dat als ik naar buiten ga, de stad in of met de kids, ik steeds vaker mijn G-Shock om doe.
Tot slot, als het aankomt op een nieuwe acquisitie. “It’s easier to ask forgiveness than to get permission” (bevinding 4)
Ik kijk ernaar uit om wat actiever met “lotgenoten” te babbelen over deze gedeelde addictie.
Dan nog wat foto’s om een impressie te geven van mijn collectie, smaak, stijl tot dusver (ben nu even helemaal into Cartier Tanks). Fotogratie is niet mijn sterkste punt, oude Samsung mobiel…