Wie kan mij helpen? Ik heb er ondertussen 3 van, maar kan verder niets terugvinden van de maker van de kast van deze duikers. Het is nochtans een 300m duiker en dat was heel wat in de jaren '70.
Als iemand dit type ooit gezien heeft met een andere merk op dan Erosa en Michel Herbelin, zou dat zeker ook al helpen.
39mmx41mm zware stalen kast - de duikbezel loopt heel ingenieus in een groef vlak met de bovenzijde van het horloge. Op 12u en op 6u is er een uitsparing om de bezel te draaien.
de zwarte en de Erosa met schoefkroon => Tested 30 ATM op caseback, de blauwe zonder schroefkroon => Tested 20 ATM
geen inscripties aan de binnenkant van de caseback
ETA 2790 day date (ééntje met 1-74 op, dat lijkt mij plausibel voor de leeftijd)
volgens mij zeker van Franse makelij (geen swiss made op de dial) en dan de schrijffout
De 300T om een idee te krijgen van het formaat
Ook uit die tijd en: 1000m WR(!), zeg ik als Squale groupie.
Maar niet helemaal toevallig. Ik zie een parallel. De drie horloges die jij hebt zijn duidelijk van een bedrijf dat kasten maakte voor verschillende merken en merkjes, net als Squale deed. Verder kan ik je helaas niet helpen, momenteel. Ik zal de komende tijd m’n ogen openhouden voor vergelijkbare horloges. Misschien kom ik wat tegen en dan laat ik 't je weten.
Super @TagEd en @Anthony laat me zeker iets weten als jullie iets tegenkomen.
Ik heb er mij zo in vastgebeten omdat ze echt heel solide/goed gebouwd zijn, kan mij niet voorstellen dat dit de eerste poging was van een kleine fabrikant om een duikhorlogekast te maken. Daar is de bouwkwaliteit te goed voor.
Een deksel van MRP past er al niet op, dus dat kunnen we waarschijnlijk uitsluiten.