En ziedaar de nieuwe de nieuwe
horlogeforum-limited voor volgend jaar!
Ik hoop dat ik zo lang kan wachten…Ik hoop dat ie sneller komt. Ik leg al ff wat geld opzij in ieder geval.
En binnenkort ga ik deze maar weer eens even op mijn gemak kijken…
mooie klok, in mijn geboortejaar waren er geen seiko duikers nog, 1958 , ik heb geen idee wat ik voor klok zou ambieren uit dat jaar, een betaalbare Omega wellicht, maar niet de iele modellen, daar hou ik niet van.
maar gefeliciteerd met je mooie aanwinst, hopelijk voldoet ie aan je verwachtingen, en was de prijs goed? ze zijn toch altijd zo duur?
De prijs liep nog al op omdat er iemand met feedbackscore 0 steeds weer een tientje omhoog ging. Ik deed daarbij verder niet mee, ik heb in de laatste seconde geboden. Vreemd gedrag, hij begon geloof ik rond de 100 euro met bieden en stopte pas bij de 310. Ik kocht het voor 311 ex verzenden. Dat is toch nog een redelijke prijs.
Juist, 1958! En geen Seiko duikers; dat bedoel ik nou! Mijn pa liep in die tijd met een BP FF of met een MoD issued Omega uit WOII. (Hij gedurende de oorlog een tijd lang ingelijfd bij het Britse leger en had daar een rang waar een zo’n horloge bijhoorde - ik heb dat klokje nog steeds (tu)) De BP ligt op de bodem van de Noordzee…(td)
Ik zou toch echt moeten nadenken wat ik uit dat jaar zou moeten kiezen! Suggesties zijn welkom!
Alle jarigen van harte gefeliciteerd!:)-D
Ik ben zelf van augustus 1965, dus daar moet iets leuks van te vinden zijn, weet alleen niet wat…
Suggesties zijn welkom:)
De prijs liep nog al op omdat er iemand met
feedbackscore 0 steeds weer een tientje omhoog
ging. Ik deed daarbij verder niet mee, ik heb in
de laatste seconde geboden. Vreemd gedrag, hij
begon geloof ik rond de 100 euro met bieden en
stopte pas bij de 310. Ik kocht het voor 311 ex
verzenden. Dat is toch nog een redelijke prijs.
gefeliciteerd met je aanwinst hoor!!, die iemand was ik, ben nu sinds een maandje beetje hier aan het rondneuzen, ben erg gecharmeerd van de seiko 6105-8110,een mooi stoer klassiek model heb nu maar een 1 horloge die ik altijd draag,een TAG-heuer(zo eentje die hier op het forumn te koop staat, maar dan automaat.) heb nog 0 ervaring op e-bay…vandaar:) prijzen doen nu rond 300E ben ik achter gekomen,maarrr… of je dan krijgt wat ze beloven…?? ik hoop het voor je, veel plezier ermee!!
als ik er 1 heb gescoord zou ik er graag saffier kristal glas in willen hebben, kan dit?
lees hier veel over Richard Askham, heb zijn site ook gezien, gaat de mailing in het engels of is hij gewoon nederlands?
Lekker gedaan Ray!
Maar ja, dat is eBay. Ik zou wel wat aan je manier van bieden gaan doen, dit gaat je anders veel geld kosten. Ik zal je de tip geven: besluit van tevoren wat je er voor over hebt en wacht tot 5 seconden voor het verlopen van de veiling met bieden. Zoals je zag heb ik dat ook gedaan (en ik heb 'm “gewonnen”). Zo kom je niet in de verleiding steeds weer bij te bieden en je drijft de prijs niet zo op voor anderen maar vooral voor jezelf.
En hij is binnen! En hij staat stil en de wijzerplaat en de wijzers zijn denk ik niet origineel… En dan zou je denken dat ik daar van baal?!?
Gek genoeg niet. De kast, de bezel en het uurwerk kloppen helemaal! Volgens mij is de bezelinlay zelfs echt nog uit de jaren 70 en in erg goede staat. Die aspecten zijn het belangrijkste. Misschien vergis ik me over de wijzers, maar de plaat is 99% zeker fout (er staat Japan links van de 6 en 6105 rechts, verder niets, volgens mij is dat een goedkope aftermarket). Maar daar is wel een oplossing voor te vinden.
Ik moet nu alleen wel even met de verkoper in conclaaf over enige compensatie voor het stilstaan van het uurwerk, maar daar komen we wel uit. Ik heb die gore duikband er al afgehaald en er een Tropic-style opgedaan. Het glaasje is denk ik nieuw… Dit wordt zo’n mooi horloge…
Lekker gedaan Ray!
Maar ja, dat is eBay. Ik zou wel wat aan je manier
van bieden gaan doen, dit gaat je anders veel geld
kosten. Ik zal je de tip geven: besluit van
tevoren wat je er voor over hebt en wacht tot 5
seconden voor het verlopen van de veiling met
bieden. Zoals je zag heb ik dat ook gedaan (en ik
heb 'm “gewonnen”). Zo kom je niet in de
verleiding steeds weer bij te bieden en je drijft
de prijs niet zo op voor anderen maar vooral voor
jezelf.
ik heb er net net ook een opgevist uit de bay, maar toch bedankt voor je tip maar wou gewoon weten waar de grens lag en in mijn hoofd had ik wel een max. deze is van '76 en de verkoper zit op de philipijnen heb er 280E voor betaald, i cross my fingers! mazzll