N.A.: 6105-8110 uit mijn geboortemaand!

Yesss!!! Ik heb zojuist op ebay een 6105-8110 gescoord uit mijn geboortemaand! Imho de 6105 die je moet hebben als je fan bent van 6105’s en geboren bent in de periode dat ze gemaakt werden. Ik heb dat geluk, ik ben uit februari 1974.

Ik heb 'm dus nog niet (net 2 minuten geleden gekocht) en er is een maar… ik heb 'm gekocht bij de beroemde (of beruchte :D) Spaans/Nederlandse verkoper. Ik had er laatst al twee horloges gekocht en die gingen linea recta weer terug, daar hadden ze dusdanig aan zitten polijsten dat er een paar mm van de kast af was. Ik heb ze nu natuurlijk wel eerst even gemaild en ik kreeg keurig antwoord (hun service is verder top, als het horloge niet is zoals je het had verwacht mag het ook meteen zonder vragen weer terug). Het horloge zou origineel zijn, ze hebben het wel gepolijst maar aleen oppervlakkig. Ik heb ook erg goed naar de foto’s zitten kijken en imho is alles prima. Misschien zijn de wijzers gerelumend, de secondewijzer lijkt helemaal groen ipv met een rood stipje, maar dat heeft een van mijn andere ook waarvan ik weet dat er niet aan is gerommeld, die is verkleurd door de leeftijd.

Nou ja, we zien het wel. Ik ga met veel spanning zitten wachten wat er uit Spanje komt. Ik hoop dat het goed is (vooral het polijsten van de kast…).

Foto’s van de verkoper

Gefeliciteerd man. Is best bijzonder om een klok uit je geboortemaand te vinden. Ik greep laatst net naast een 6138 uit mijn geboortemaand. Ben van juli 1975.

Als hij niet al te duur was zou ik hem zeker houden. Ook al zou er iets mee zijn.

Wel een goede smoes om een horloge te kopen. (:smiley:
Op de foto’s ziet hij er prima uit.
Hopelijk komt hij deze keer door de keuring.
Groet, Chris.

Er waren nog geen Seiko duikers toen ik geboren werd…

Maar goed Henrik, wel een leuk moment om zoiets te hebben!

Menno

Top man! Ik heb, zoals je weet, een beetje haat - liefde met de 6105. Maar ik geniet steeds opnieuw van de magie die dit horloge oproept (tu)

Een geboortejaar klokje is altijd speciaal, geniet er van.

Ik ben benieuwd naar je eigen foto’s (tu)

Gr. Roel

Mijn beste,

Een memorabel jaar 1974.
Dus ik ben benieuwd Henrik.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Helemaal toppie als je zo’n prachtklok uit je geboortejaar kunt vangen! Hopelijk verkeert-ie in goede staat.

Super dat je er één gevonden hebt.

Daarnaast is het een super horloge.

Dus dat was een super jaar :smiley:

Dus jij hebt hem gewonnen? Gefeliciteerd. Had hem in mijn te volgen lijst staan maar na mijn ervaringen met deze verkoper heb ik hem maar even laten schieten. Ik hoop dat hij er mooi uitziet.

Gefeliciteerd, altijd leuk een horloge uit je geboorte jaar!
Sluit me aan bij eerdere posters, dat ik hoop voor je dat hij door de keuring heen komt.

mvg, Frans

Cool, gefeliciteerd! Hopen dat hij bevalt (dus niet tegenvalt) Henrik.

Geboortejaar horloge’s zijn leuk, maar ik denk niet dat ik er voor ga. 1980 is quartz wat de klok slaat en da’s dus niet mijn ding!

Stiekum hoop ik dat Seiko hier nog eens een reissue model van gaat maken. Ik zou graag een fonkelend nieuwe hebben.

Ik ben er stiekem al mee bezig. Probleem is alleen de minimale oplage…

robbie409 Schreef:

Ik ben er stiekem al mee bezig. Probleem is alleen
de minimale oplage…

Wow! houd je ons op de hoogte? Dat zou ik echt geweldig vinden. En dan ook met deze band hoop ik.

En saffier

robbie409 Schreef:

En saffier

Ik krijg het er helemaal warm van :smiley:

En je maakt me verschrikkelijk nieuwgierig ook. Aan welke oplage moeten we denken? Persoonlijk denk ik dat hier echt wel een markt voor is. Ik heb op het web al gelezen dat Seiko er zelf niet aan denkt dit te doen. http://www.network54.com/Forum/78440/thread/1184135969/A+response+from+Seiko+of+Japan

Momenteel is 300 de minimale oplage. Minder kasten kan ik niet laten maken, maar ik kijk nog verder.
Zo rijk ben ik nl niet…

robbie409 Schreef:

Momenteel is 300 de minimale oplage. Minder kasten
kan ik niet laten maken, maar ik kijk nog verder.
Zo rijk ben ik nl niet…

Tja dat is een fors aantal. Zou mooi zijn als je dit kon verdelen met de andere modders op het net.

En ziedaar de nieuwe de nieuwe horlogeforum-limited voor volgend jaar! :wink:

Goed Idee Paul:~