N.a.: Aquastar Atoll 200m Quartz

De verkoper op de Rikketi,k waar ik deze aanwinst kocht, is inmiddels een erg goede bekende – ik koop dan ook bijna altijd wel wat bij hem. Hij heeft leuke horloges, zijn prijzen zijn goed en daar doet hij “für ein Freund” ook altijd nog wel wat van af. Als je onderhandelt tenminste, onderhandelen wordt verwacht – de man is van origine denk ik uit Noord Afrika – en het is imho ook de helft van de lol.

Dus voor een nog redelijker prijs ging ik bij hem weg met deze Aquastar Atoll 200m Quartz. Het horloge deed het niet maar hij beloofde dat hij het zou doen met een nieuwe batterij. En van hem neem ik dat aan. Terecht, hij doet het prima. Het mooie aan dit horloge, dat ergens wel wat weg heeft van een Rolex (vergezocht, ik weet het) is dat het door de jaren heen (het stamt uit het einde van de jaren 1970, begin 1980) een mooie patina heeft gekregen op de bezelinlay en de lumen. Ik heb helaas geen 18 mm Nato “Bond”, maar ergens heb ik het vermoeden dat het hier goed bij zou staan…

Het stalen bandje is origineel bij het horloge, het heeft een duikextensie en een veiligheids-vouwsluiting. Het horloge meet 38 mm zonder kroon, die geschroefd is. Volgens de verkoper is het horloge vrijwel geheel bij Heuer gemaakt. Ik heb daar geen bewijs van gevonden bij het verwisselen van de batterij – en eerlijk gezegd heeft dit merk die connectie ook niet nodig. Ik ben erg blij, een mooi horloge van een gerenommeerd huis, voor flink onder de 100 euro, met een bepaalde “je ne sais quoi”!

1 like

Blijven altijd leuk om te zien deze duikersklokken zo ook deze weer.

quartzuurwerk had ik persoonlijk liever niet genomen maar vind het bandje dan wle weer mooi dus al met al een leuke aanwinst !

Leuke klok hoor(tu)

@ gekkehuus:

het hoeft niet altijd mechanisch te zijn, het fijne is met quartz dat je altijd een klokje pakt die loopt en zeker in deze prijsklasse een (betaalbare)aanwinst aan je collectie.

gr Ron

Dat klopt helemaal Biker, vandaar dat ik ook aangeef dat ik persoonlijk liever een mechinsche had genomen maar daarentegen mag iedereen leuk vinden wat hij leuk vindt hoor, draag zelf ook soms een tag heuer quartz gewoon omdat ik het een mooie klok vind.

Ieder zijn voorkeuren of verzameldoelen.

bikerplus Schreef:

Leuke klok hoor(tu)

@ gekkehuus:

het hoeft niet altijd mechanisch te zijn, het
fijne is met quartz dat je altijd een klokje pakt
die loopt en zeker in deze prijsklasse een
(betaalbare)aanwinst aan je collectie.

gr Ron

Ik had hem op de Rikketik al even gezien, leuk ding hoor(tu)
En die patina geeft een chique uitstraling.
Gefeliciteerd met de aanwinst!

Erg mooie klok (tu)

Gefeliciteerd enne veel draagplezier!! Dat je tussen al die nato’s van je geen bond hebt… :wink:

Gefeliciteerd Henrik! Sinds Menno liep te pronken met zijn Aquastar heb ik er ook een op de kop weten te tikken:

Ik vind die drie driehoek-indices erg goed, hadden er meer moeten doen!

Enjoy!

ook even gezien op de rikketik, leuk ding hoor… alsnog gefeliciteerd.

Ik sluit me aan bij de vorige reacties.

Kortom: (tu)

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst!

Grt. Marco