Hallo horlogevrienden,
N.a.v. mijn oproep voor tips over watchwinders heb ik van een vriendelijk HF lid de tip gekregen eens een Beco Technik Boxy Fancy Brick (cube) watchwinder te proberen. Deze zou relatief stil zijn en betaalbaar.
Dat klopt beide: het geluidsniveau ligt ver onder dat van mijn vele x duurdere Walwood duowinder dus ik ben blij dat ik er 1 heb aangeschaft om het te proberen. Het lijkt erop dat het geluidsniveau in de eerste weken iets is toegenomen maar dat het nu constant blijft. Voor € 139,00 durfde ik de gok wel te nemen en ik heb er geen spijt van. Het apparaat heeft zowel qua draairichtingen als T.P.D. vele instelmogelijkheden,
Gezien het aantal automaten die ik inmiddels heb, is uitbreiding van het winderpark (WINDERpark ja, geen windpark) gewenst dus overweeg ik er nog een aantal bij te bestellen, wellicht een andere uitvoering. Er zijn meerdere mogelijkheden. Bij uitbreiding van het winderpark hoef je niet steeds een (dure) adapter bij te kopen. Via inductie wordt de voeding van de ene naar de andere winder doorgegeven als je ze juist koppelt.
Zo ziet dat “boxy huppeldepup” ding eruit:
Grt. Marco