Nu een week om de pols en hij bevalt fantastisch.
Fantastisch? Is dat niet wat overdreven? Noop, voor mij niet.
Ik had zo mijn twijfels, je leest reviews en denkt, tja, mooi ding, gaaf materiaal, maar je hoort ook
over een te hoog plastic gehalte, Hema horloge?
Het blijft natuurlijk veel geld voor een “quartz” maar zoals jullie weten gaat het hier niet om het
standaard quartz werkje, maar een superquartz uurwerk, temperatuur gecompenseerd. De details zijn
terug te lezen in diverse reviews dus daar ga ik jullie niet mee vermoeien.
Nou neem ik reviews/ervaringen serieus mee in mijn overwegingen en haal daar uit wat ik belangrijk vind.
Het blijft natuurlijk persoonlijk. We kennen allemaal wel de reviews van een hotel of iets dergelijks, soms
wordt het buffet afgekraakt om 2 regels daaronder van iemand te lezen dat ie nog nooit zo lekker en
uitgebreid gegeten heeft…wat moet je daar nou mee?
Dus, zelf gaan kijken en passen. Bij het eerste moment valt meteen op hoe licht dat ding is.
Dat wist ik wel maar als je het dan zelf voelt. Ik hou daar wel van. Ben ook liefhebber van titanium.
Omdat, strikt genomen, ik de lug to lug voor mijn 15,5/16cm polsomtrek eigenlijk iets te lang vond, maar door de lichte kast en rubber band gaat het horloge
niet “omvallen” Bovendien is ie vrij plat.
Klein nadeeltje vond ik de bandaanzet, nodig voor de geinig feature om de band ook als meetlatje te gebruiken.
Door de constructie kun je heel makkelijk de band losmaken.
Hierdoor kan de band niet recht naar beneden zoals je dat bij banden zonder solid end links hebt.
Maar goed, de band is goed te verstellen, en zeer soepel.
draagt comfortabel.
De kast heeft een bepaalde look en structuur die apart aanvoelt, inderdaad beetje plasticachtig maar toch hoogstaand en goed
afgewerkt. Ik vind de look mooier dan van bijvoorbeeld carbon.
De bezel draait maar 1 kant op, en komt iets boven het glas uit, waardoor het saffierglas nog extra bescherming geniet tegen stoten.
De wijzerplaat is super goed afleesbaar, mat, bedrukt, geen opgelegd logo, wat een veel gehoord kritiekpuntje is, maar omdat het logo zilverkleurig is valt
het amper op dat het gedrukt is.
Natuurlijk draagt de sublieme AR coating bij aan de goede afleesbaarheid.
Hoewel het horloge als “flieger” gepresenteerd wordt denk ik dat je hem tijdens vakanties ook wel als duiker kunt gebruiken.
Met zijn 100M WR en unidirectional bezel doet ie niet onder voor bijvoorbeeld de Oris 65, die wel als duiker in de markt gezet is en die ook “maar” 100M WR heeft.
Leuk detail is de kroon met rubbercoating dat geeft veel grip en als je de kroon uittrekt is er een rode markering zichtbaar.(eerste foto)
Zo wordt nog eens visueel gemaakt als de kroon niet goed dichtgedraaid is.
Met een batterijduur van rond de 7 a 8 jaar en een afwijking van ongeveer 10 seconden per jaar is dit een heerlijk
low profile, non bling Breitling die je gewoon elke dag kunt dragen.
I.c.m. mijn Citizen F100 satellite wave kan ik lekker afwisselen.
Genoeg tekst nu…hier wat snapshots.