Was al enige tijd op zoek naar een sportief dress -achtig horloge met een blauwe wijzerplaat. De Zenith Defy classic, blauwe plaat en titanium is voor mij de “grail” hierin. Ook de Maurice Lacroix Aikon met blauwe plaat heeft mijn aandacht getrokken en natuurlijk een stuk minder duur. Ook Ball heeft een prachtig horloge in gelimiteerde oplage wat al langer mijn aandacht heeft.
Totdat ik onlangs het ’ show me your Brunmontagne ’ topic hier opende.
Wat een mooi horloge op de foto zeg! Alles gelezen en google ingezet om meer te weten te komen over dit nieuwe nederlandse initiatief.
Het verhaal van Pascal Bruinenberg op de website gelezen en de online shop bezocht.
De beslissing om er ééntje te bestellen was eenvoudig: wat een looks! En dan die ( introductie ) prijs!
Daarvoor wil ik dit leuke initiatief van nederlandse bodem zeker steunen en mijzelf verblijden met dit mooie horloge.
Pascal blijkt ook erg zijn best te doen om zijn eerste klanten, als het even kan, persoonlijk te ontmoeten en de reacties te zien bij aflevering van het horloge.
En zo geschiede, afgelopen donderdagmiddag heb ik de bedenker, ontwerper en eigenaar van Brunmontagne dan ook ontmoet om mijn horloge persoonlijk in ontvangst te nemen. Wat een vriendelijke spontane gozer!
Onder het genot van een goede kop koffie praatte Pascal honderd uit over het idee en het ontstaan van de eerste Representor line Brunmontagne horloges. Alles begeleidt met veel foto’s zodat het geheel tot leven kwam voor mij. Voor we het wisten waren we een uur verder en werd het de hoogste tijd om het horloge ook daadwerkelijk in handen te krijgen.
Ik hoef je, als je de foto’s straks bekijkt, vast niet te vertellen dat de Representor mijn verwachtingen overtrof. Wat een looks! Echt helemaal goed in detail afgewerkt. En dan de kwaliteit van de lederen band. Goed dik, daar kunnen andere veel duurdere merken nog vaak een puntje aan zuigen.
Ik heb hem nu nonstop gedragen en ook het draagcomfort is erg goed. Ik heb nog niets negatiefs aan dit horloge kunnen ontdekken.
Opnieuw geeft dit mij te denken: zoveel moois in dit prijssegment? Waarom geef ik dan 3-4 k uit aan een duur merkhorloge?
Ik wens Pascal dan ook heel veel succes toe met zijn mooie initiatief en blijf Brunmontagne dan ook op de voet volgen. Blij en trots om de nr.19/50 Representor van Brunmontagne te dragen en vooral te zijn!
Zijn jullie er nog? Plaatjes!
Ook zo’n mooi verhaal/foto’s net als bij @GiveMeYourDough ! Jullie enthousiasme werkt aanstekelijk!
Ik wil hem ook xD
Doen! Daar krijg je geen spijt van!
Ken het merk niet, maar de kastvorm ziet er behoorlijk goed uit. Geniet ervan!
Nu nog niet het geld voor… Denk over een paar maandjes.
Wat mag ik mijzelf gelukkig prijzen met zulke enthousiaste Representors zeg… Net als @GiveMeYourDough inderdaad een heerlijk stuk om te lezen. Helemaal als veroorzaker van dit geheel .
Bedankt voor de leuke kennismaking, je enthousiasme en vooral het leuke bericht Michiel! Welkom bij de club van Representors .
Daar hebben we de volgende!
Helemaal goed, deze vind ik nog iets mooier. Puur smaak gerelateerd.
Dank voor het delen en geniet van je aanwinst.
Gaaf is ie hè. Leuke NA. Bij mij is ie helaas via de post gekomen i.v.m. drukke agenda’s en de grote reisafstand maar het plezier is er niet minder om.
Mijn beste,
Een informatieve introductie van een schitterende verworvenheid!!
Leuk om te lezen en te genieten van de prachtige foto’s!!
Ik wens je derhalve een glorieuze tijd met dit getalenteerde horloge.
Orologio Signaturis Temporis
Veel draagplezier
Ook deze is heel erg mooi!
Ik werd ook enthousiast van dit horloge, vooral wanneer ik de rosé/blauwe variant zag
Maar bij de technische specs haak ik weer af, waarom een miyota uurwerk (herrie rotor) , dit doet echt afbreuk op het geheel.
Voor mij is dat een reden om hem te skippen.
Ik heb een Smiths everest 40 met een miyota en daarbij erger ik me ook aan het geluid, dat zal de reden worden waarom hij op een gegeven moment zal plaatsmaken.
Ook het aanzicht is niet je van het, bv een seiko nh35 ziet er beter uit en is stil
Ok? Ik heb nog geen rotorgeluiden mogen ontwaren moet ik zeggen.
Zijn de miyota’s dan eindelijk verbeterd?
Je hoort geen schrapen geluid als of er een lager eruit ligt wanneer de rotor draait?
@Brunmontagne zijn de miyota’s inmiddels verbeterd zodat er geen herrie meer is vanaf de rotor?
Als dat is overweeg ik serieus tot aanschaf over te gaan.
Ik las ook ergens dat er stalen bracelets gaan komen, toevallig ook in rose uitvoering?
Ik kan alleen spreken over de ervaringen die ik er nu mee heb en ik ervaar zelf geen storend geluid. Het klinkt wel iets anders dan bv mijn Hamilton met een Valjoux 7750 maar ook daarbij hoor je hem draaien . Geen idee hoe dat in het verleden was
De stalen bracelet wil ik inderdaad in de 3 corresponderende kleuren gaan uitbrengen (staal, zwart, rosé goud). Al heb ik nog geen concrete datum
Ik ook niet hoor
Deze is ook gaaf zeg , gefeliciteerd