De Representor van Brunmontagne is een must have wanneer je op zoek bent naar een degelijke horloge die zowel voor sportieve als iets meer formelere doeleinde gebruikt kan worden.
Dit horloge komt in vier verschillende kleuren, ik heb zelf voor de zwarte gekozen met een zwart leren bandje.
Ik heb hem nu een dagje gedragen en eigenlijk bevalt hij mij wel. Zit niet te groot om de pols, maar is ook niet zo klein en delicaat als mijn vintage Invicta’s. Ik vind het ontwerp zowel stoer als elegant. De kast heeft scherpe lijnen die het een industriële look geeft. Maar omdat de wijzerplaat minimalistisch ontwerp heeft maakt dit het horloge ook echt iets voor een formele setting. Lekker onder een colbertje.
In mijn geval zal ik dit horloge dragen als daily beater. Natuurlijk niet om hem te dragen bij hand en spanwerk.
Dit horloge heeft saffier glas, kan als ik het goed heb 100 meter diep. Weet niet of ik dit echt zou moeten uittesten. Dit horloge wordt aangedreven door een Myota 8215. Myota is natuurlijk geen uurwerk van het hogere segment, maar is gewoon een degelijk en betrouwbaar!
Het is leuk dat je dit uurwerk gewoon kunt zien op de achterkant, ook al is dit natuurlijk niet de mooist afgewerkte uurwerken (misschien dat dit een idee is voor de toekomst?).
Het is een keurig horloge, voor de prijs zeker niks mis mee. Denk zelfs dat het heel veel horloge is voor de prijs. Eigenlijk het enige punt van kritiek die ik heb is het bandje. Mijn horloge is geleverd met een zwarte leren bandje, met een dubbele vouwsluiting. Het leer lijkt van goede kwaliteit, het voelt dik en stevig aan. Mijn punt van kritiek gaat eigenlijk naar de sluiting. Die voelt wat goedkoop aan, op de website zie ik dat je metalen bandjes kunt bestellen, maar dat is natuurlijk geen oplossing voor mijn uitgave. Nu hoorde ik dat Brunmontagne ook die vouwsluiting niet geweldig vindt en ben benieuwd met wat voor oplossing zij komen. Maar goed al met al kan ik zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben en wanneer mensen nog op zoek zijn naar een horloge die zowel casual als formeel gedragen kan worden dat dit zeker een aanrader is.
Behalve de sluiting zou het tof zijn als dit horloge in een uitvoering kunt aanschaffen met een rubbere band. Ook zou het mooi zijn wanneer hij uiteindelijk een geschroefde kroon zou hebben, wat natuurlijk de waterdichtheid zou verbeteren. Dit zijn eigenlijk de enige punten waar naar gekeken zou kunnen worden. Verder is het een heel toffe horloge!
Leuk stuk ook om te lezen, en voor mij ook erg zinvol!
De sluiting is inderdaad iets waar ik naar aan het kijken ben. Hij is gewoon goed, maar ik wil idd wel kijken naar iets wat nog beter is! Die rubberen band is overigens al bij te leveren he Kasper .
Het uurwerk en uiteindelijke upgrades zijn natuurlijk zaken waar ik achter de schermen druk mee ben! Kortom daar gaat in de toekomst echt wel wat mee gedaan worden .
Natuurlijk, ik zal niet ontkennen dat bij gewoon naar behoren functioneert. Het is niet zo dat er betreft functionaliteit iets mis mee is. Alleen in vergelijking met de kast voelt hij iets wat fragiel aan. Natuurlijk niet een groot probleem. Je zal daar verder niks van zien.
zag al vaker brunmontagnes voorbij komen maar weet er zelf weinig van. Zit even op de site te browsen en moet zeggen dat ik dacht dat ze vele malen duurder waren, zo zien ze er in ieder geval ook uit!
Weten jullie, ik heb me in het verleden ook wel eens heel erg enthousiast uitgesproken over m’n nieuwe horloges. Bijvoorbeeld over een Pancor. En daarbij heb ik jullie een horloge groter / beter / origineler etc. voorgesteld dan het in werkelijkheid was. Het was allemaal net even te mooi, te goed.
Nou wil ik niets ten nadele zeggen van de Representor van Bruin van de Berg. Daar heb ik geen enkel oordeel over dan alleen iets over prijs en wat je ervoor geleverd krijgt. Dat lijkt behoorlijk in orde.
Misschien is het goed om eerst een net aangeschaft horloge een half jaartje te hebben en dan een recensie te schrijven. Misschien is dat dan meer back to normal.
Daar heb je wel een goed punt hoor! Ik ben blij met alle feedback en ervaringen. Dit is wat jij denk ik voor ogen hebt? Edit: heb maar een screenshot bijgevoegd aangezien LinkedIn me geen berichten laat delen…