N/A: Bulova Computron Reissue

Tja. Soms loop je ergens tegenaan… In dit geval, een Bulova Computron, vandaag overgenomen van HF-lid @MrKees (aanrader!). Vandaar een paar dagen na mijn vorige nieuwe aanwinst alweer het volgende NA-topic… Daar moet ik geen gewoonte van maken :yum:

Ik kende de oorspronkelijke Computron nog uit begin jaren '80 toen mijn opa er een had. Ik ben zelf van '77, dus hoe dat ding heette had ik als klein ventje echt niet in de gaten. Uiteraard werd de LED-technologie (was het toen ook al LED? Geen idee eigenlijk) kort daarna verdrongen door LCD-displays die veel energiezuiniger waren en ook nog eens altijd zichtbaar, dus de Computron verdween in de vergetelheid- althans bij mij. Pas een paar jaar geleden kwam die vroege herinnering aan die oude modellen weer boven, in een gesprek met een bekende over al die oude techniek die verdwenen is, vervangen door modernere dingen. Een beetje nostalgie, herinneringen ophalen aan “vroegâh”, je kent dat wel. Vanaf dat moment had ik de gedachte in mijn achterhoofd om, als ik er nog eens een zou tegenkomen voor een leuke prijs, mezelf te trakteren op een stukje geschiedenis. Enter @MrKees die er een te koop zet…

Lang verhaal kort: deal snel gemaakt, bij thuiskomst even met mijn hamertje en doorslagje aan de gang, en nu zit hij om mijn pols. Mijn opa is er al jaren niet meer, maar hij zou het prachtig gevonden hebben.

Tot slot uiteraard een foto (because talk is cheap):

25 likes

Mooie NA post! Geniet ervan, denk dat hij veeeeel meer draagtijd krijgt als bij mij.
Super aanwinst!

1 like

Ik ben officieel jaloers!

1 like

Mooie NA met misschien wel een nog mooier verhaal er achter. Geniet van je NA en van de herinneringen die deze met zich meebrengt

1 like

Superleuk ding! Veel plezier ermee!

1 like

Cool horloge! Heb ook nog even getwijfeld toen ik m voorbij zag komen in het blauwe gedeelte…

1 like

van harte met je nieuwe aanwinst, erg leuke klok :+1::+1:

1 like

Proficiat leuk horloge :+1:t2:
Jammer dat de zilverkleurige een blauw LED display heeft.

1 like

Heel toffe aanwinst :+1:

1 like