N.A. Bulova moonwatch 96B258 op staal

Als zeer tevreden drager van een Bulova moonwatch 96B251 op leer ( al vanaf de 1e dag met een racing strap van Ko) heb ik dinsdag bij Amazon UK voor £360 ook de versie 96B258 op staal besteld en heb deze tot mijn verbazing vandaag al door DHL bezorgd gekregen.

Waar ik zeer blij mee ben is dat de bracelet standaard al voor (hele) brede polsen geschikt is. Waar ik in het verleden voor mijn Sub en Speedy 1 a 2 schakels moest bij bestellen om het horloge een beetje losjes om de pols te kunnen dragen zal ik er bij de Bulova 1 of anderhalf tussenuit moeten halen. Hij heeft “normale” en halve schakels die jammer genoeg geen schroeven hebben maar pennen.

Ik kan nu dus afwisselen tussen leer en staal. Ik kon helaas geen “losse” stalen bracelet bestellen dus heb ik er maar voor gekozen, gezien de redelijke prijs, om de stalen versie erbij te nemen. Misschien dat ik er in de toekomst voor kies om de leren versie weg te doen en dan de stalen versie af en toe van een leren band of Nato te voorzien.

Dit klokje past met zijn 45mm mooi bij mijn brede pols en de precisie van het Quartz uurwerk van een paar seconden per jaar spreekt mij wel aan.

Hier wat foto’s:

6 likes

Op de versie met de stalenband is het heel lastig om een leren band te bevestigen. De gaatjes van de pushpins zitten te dicht tegen het horloge.

OK dat is goed om te weten.

Curved pushpins zijn dat dé oplossing!

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een solide klok voor een langdurige polstijd!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi hoor, maarre… had je niet beter gewoon een bracelet en een bergeon tool kunnen kopen?

1 like

Haha nee was het maar zo eenvoudig :wink:

1 like

Nee, want de bracelet is niet los te koop. Ook schijnt er een klein verschil te zitten in de lugruimte van de leren en stalen versie. de Bergeon tool heb ik al.

Oke, maar verkoop je de versie op leer dan nu? Of ga je hem dubbel in je kist houden?

Of mis ik het grote verschil tussen beide?

ik hou ze voorlopig allebei

1 like

Dus dat. Bracelet past niet op de versie met de carbon band.

Je bent duidelijk een echte liefhebber!

Ik ga ook voor de stalen band versie. Was helaas deze week net te laat op Amazon Italië: terwijl ik aan het bestellen was, waren ze de prijs aan het aanpassen. Dus nog maar even geduld. Tot 'ie weer op € 365 staat.

1 like

https://nl.www.watches2u.com/watches/bulova/96b258-mens-special-edition-moon-silver-steel-bracelet-watch.html hier staan ze nu voor €454,- vandaag besteld is dinsdag in huis.

Super op staal !!!
Veel plezier met deze topper.

Prachtig zowel op staal als op leer

Goede keuze Wil!! :thumbsup:

Ik wacht wel op Italy > scheelt € 93!

Er komen nog wel verzendkosten vanaf Italie bij wat het verschil kleiner maakt maar gelijk heb je. Wachten loont. Ik heb £360 betaald wat eigenlijk gelijk is aan die €454 van watches2U.

2 likes