N.a. Damasko DS30. Back to basic

Ik gebruik blank leer vet van 't Jagertje’
Niet te dik opbrengen, in laten trekken en klaar :+1:
Zo’n potje kost rond de 10 euro.

1 like

Die Damasko’s zijn toch echte tool watches pur sang! Deze ook weer :+1:
Proficiat met je aankoop, geniet ervan!

Leren bandjes onderhoud ik niet echt, gewoon vervangen als ze versleten zijn :see_no_evil:

3 likes

Hee, wat ik me afvroeg… Hoe bestel je zoiets? De website van Damasko geeft eigenlijk alleen de zwart-witte DS30 aan. Er staat een foto van het gelb gebeuren bij die nieuwtjes.

Of zet je dat gewoon in de beschrijving? En hoe zit het met de lume? Shots! :slight_smile:

Hoe dan ook gefeliciteerd. Dit is een mooi compromis van kleine, fijne kast en toch geel accentje. Tof!

2 likes

Je leren bandje heeft het wat minder comfortabel vrees ik. Dat is een nadeel van Damasko. De lugs zijn kort en/of de lugholes zitten dicht op de kast. Daardoor slijt het uiteinde van je bandje aan de kastzijde als een malle.

1 like

Goede vraag, het moderne geel en en het oude leer is niet helemaal mijn ding. Rubber zou mijn antoord zijn en anders staal.

1 like

Is idd wel een puntje.

1 like

Thanks voor de leuke reacties :slight_smile:

Ah precies zo’n potje heb ik in huis!

Gewoon mailen naar Damasko :wink:
Deze had een aantal weken levertijd.

1 like


Verschillende stikselkleuren…dit schreeuwt om geel

2 likes

Heb jij ooit een horloge lang genoeg gehad om zoiets te merken?

picard-suprised

1 like

Jazeker. De Damasko. :wink:

Die heb ik anderhalf jaar gehad ongeveer. Althans dat denk ik.

2 likes

Mag ik daar tegenin gaan?

Ik vind namelijk dat die standaardbanden op de Damasko’s die ze verkopen, met die lullige gekleurde stiksels inderdaad, er goedkoop uitzien. Welhaast ordinair. Sommigen hebben het hier wel eens over kijkshop gehalte: Dat is precies dat in mijn ogen.

Je kunt ton-sur-ton dingetjes doen met wijzerplaat en band, of contrasteren, of gewoon lekker balls-to-the-wall patronen op stoffen banden, maar die eeuwige zucht om een kleuraccentje van de één of andere wijzer terug te laten komen in stiksels is mij een doorn in het oog.

7fb13b0b2d26133851517f3a14216b8d

4 likes

Prachtig horloge! Vind het enorm mooi hoe de lijnen in het hart van de wijzerplaat doorlopen, staat ook heel goed met het leren bandje. Veel plezier met dit horloge.

1 like

Mooie combinatie van wijzers gekozen, van harte gefeliciteerd! :+1:

1 like

In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen vind ik de leren band er erg goed bij staan, prachtig horloge :+1:

Goedkoop uitziende bandjes met gekleurde stiksels aub links laten liggen.

1 like

Gefeliciteerd.
Had jij al niet eens een Damasko gehad?

1 like

Vanzelfsprekend! Ieder zijn overtuiging! Dat maakt dit forum nou juist prachtig…zolang je elkaars mening respecteert en niet belachelijk maakt uiteraard

1 like

Wuut?

wuuuuut? :smile:

Juuup, en daarna een Sinn, en nog een andere Sinn :grin:

3 likes

Is inderdaad echt een mooie band. Volgens Damasko ‘vintage mocha’. Volgens mij meer ‘once upon a time in the west’! :cowboy_hat_face:

Ik heb even geen foto maar de lume vind ik zelf vrijwel perfect. Goed vel en blijft lang branden!

1 like

2 likes