Top klok. Jou ex zit nog regelmatig om mijn pols. Thanx!
Draag 'm inderdaad wel op een stalen band die ik erbij heb gekocht.
Veel plezier met je hernieuwde liefde
Hee, wat leuk. Volgens mij heb ik dit exemplaar ooit van dichterbij bekeken…
Anyway - veel plezier ermee!
Dit aparte model kende ik nog helemaal niet.
Of dat nu iets over mij zegt(waarschijnlijk ) of over het model dat doet er niet toe.
Een frisse nieuwe klok is altijd een toevoeging op het forum
Veel plezier met deze klapper!
Schtterende aanwinst, deze Rado, die n.m.m. in het rijtje van legendarische horloges past.
Geniet ervan, Lenno
Tungsten is puur wolfraam, en das heel wat anders dan tungsten carbide.
Daar is namelijk ook koolstof aan toegevoegd, om daadwerkelijk carbiden te vormen.
Tungsten carbide wordt gebruikt bij de fabricage van snij gereedschappen.
Bekende voorbeelden zijn onder andere de punten van steenboren, de snijtanden op boorkoppen voor olieboringen, tunnelboormachines en snijgereedschappen voor metaalbewerking.
Zo zijn de beitelpunten op mijn draaibank, en de frezen die ik gebruik voor het bewerken van horlogekasten van tungsten carbide, omdat dat spul gewoon kneiterhard is, en de materiaalstructuur buitengewoon fijnkorrelig is, waardoor de snijkanten lang scherp blijven.
Dit materiaal is ontwikkeld door Krupp, en werd als snijmateriaal op de markt gebracht onder de naam WIDIA ( WIe DIAmant)
Ik denk niet dat herr Krupp ooit heeft kunnen dromen dat het ooit voor horlogekasten gebruikt zou gaan worden
Het ankertje draait naar behoren.
Ik heb de oorsprong van dat ankertje proberen te achterhalen maar de meningen daarover zijn verdeeld.
Er wordt ook beweerd dat het geen anker is maar het symbool van een radar systeem dat de Sputnik moest volgen. Die radar had hetzelfde model.
Wie het zeker weet mag het zeggen.
groetjes Lenno