N.A. Diastar

Overgenomen natuurlijk hier op het forum .
Ik koop eigenlijk alleen maar hier en uitsluitend goede ervaringen.
Mijn dag kon dus niet meer stuk.
Een Rado Diastar, de bekende met de tungsten bezel en altijd een van mijn favoriete klokjes gebleven, ooit in het bezit gehad maar zonder bracelet, vanwege weer wat anders geflipperd en altijd spijt gehad.
Er is er dus weer een terug met de mooie bracelet, dat was een must voor de aankoop.
Ik weet dat Rado niet zo heel geliefd is op ons forum maar dat is verder niet belangrijk…
Mijn vrouw vindt de ceramica nog steeds het mooiste horloge wat ik heb en deze Diastar kan ze ook wel waarderen.
Een paar fotootjes dan natuurlijk,

Bedankt voor het kijken
groetjes

Lenno

15 likes

Ik vind hem tof Lenno! Uit eigen ervaring weet ik dat het draagcomfort erg puik is. Veel plezier er mee!

1 like

Zeer ongebruikelijk model, top!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een bijzonder fraaie aanwinst!!
Ik wens je dan ook vele aangename momenten met deze bevallige klok. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Normaal heb ik het niet zo op Rado’s, maar deze is prachtig. Veel plezier ermee!

1 like

Heel gaaf. De ceramic is m.i. ook nog altijd een eyecatcher hoor.

1 like

Met een Diastar zit je gewoon nooit fout… je bent liefhebber of je bent het niet…

'k sprak laatst op een beurs een eigenaar van een Lasersnijbedrijf.
We spraken over de mogelijkheden om horloge onderdelen te snijden… en het viel me op dat hij ook een Diastar droeg… Kijk… zo’n man weet waar het over gaat… voor mij een reden om eens verder te bomen met em…

2 Rikketiks geleden ook met een mooie Diastar in mijn handen gestaan… helaas toen niet de munten om em aan te schaffen… de Diastar staat dus nu op mijn “ooit nog eens” lijstje…

Jij hebt em inmiddels… gefeliciteerd met deze aanwinst… en veel draagplezier!

1 like

Geweldige klok met bekende slingerankertje toch ? Veel draagplezier

1 like

Geniet van deze mooie en eigenzinnige klok!

1 like

Ben niet zo bekend met Rado, maar dit is gewoon een mooi klokje hoor! Geniet ervan zou ik zeggen. :thumbsup:

Bedankt allen,

Ik ben eens wat gaan lezen over tungsten oftewel wolfraamcarbide.
Het heeft een dichtheid die bijna hetzelfde is dan goud.

Vergelijking eigenschappen:
goud wolfraam

Dichtheid (gram/dm3) 19.320 19.300
Smeltpunt (°C) 1.064 3.422
Hardheid (mohs - schaal 1-10) 2.5 7.5
Kleur geel grijswit

Vervalste goudbaar:
Doordat wolfraam en goud bijna dezelfde dichtheid hebben wordt er over gesproken dat wolfraam het ideale product is om goudbaren mee te vervalsen. Er moet een aantal verschillen tussen goud en wolfraam overbrugt worden. Dit betreft vooral het kleurverschil en de hardheid. Het kleurverschil kan eenvoudig opgelost worden door een klein laagje goud er omheen. Voor de hardheid is er al meer goud nodig. Dit geldt tevens om de baar een oppervlaktetest te kunnen laten doorstaan. Naar verwachting is er ruim 6% goud nodig om de vervalste baar geloofwaardig te maken. Dit maakt een dergelijke vervalsing al enigszins kostbaar, maar uiteraard blijft dit aanzienlijk minder dan een zuivere goudbaar.

Eind 2009 is er onrust geweest op de markt toen China met het bericht over vervalste goudbaren naar buiten is gekomen. Volgens dit bericht zou een deel van de baren die geleverd waren vanuit de Verenigde Staten voor een gedeelte bestaan uit wolfraam. Uit de serienummers kon worden afgeleid dat deze goudbaren uit Fort Knox afkomstig waren. Critici zetten hun vraagtekens bij de echtheid van de goudbaren die zijn opgeslagen in Fort Knox.

toch wel leuk spul dat tungsten

groetjes Lenno

Tungsten wordt ook gebruikt bij diverse slijtdelen.
Als er een onderdeel is versleten kan je dit door middel van vlamboogspuiten aan brengen en naslijpen.

1 like

Pracht klok, geniet ervan.

1 like

Gaaf model!!
En leuk dat er weer 1 in jouw bezit is.
Veel plezier ermee. :+1:

1 like

Geliefd of niet,ik vind het een mooi horloge

1 like

Mooi, gefeliciteerd met je na. Ik vind de rode accenten ongebruikelijk maar het staat er goed bij.

1 like

Normaal indd geen Rado fan maar deze is SUPER!

1 like

Leuke en opvallende klok :thumbsup:

Draait het ankertje naar behoren?

Grt.

1 like

Prachtig design, mooie techniek. Zeer fraai :ok_hand:

1 like

Mooi Lenno! Geniet ervan👍🏻

1 like